Pengi Skrevet 24. juli 2002 Del Skrevet 24. juli 2002 Har nå investert i en s-video -> vhs kabel for å prøve å sette farge på tilværelsen når jeg ser på divX, var ikke særlig gøy med sort hvitt bilde. Lurte derfor på om noen har hatt en positivt resultat, når det gjelder farge, med en slik kabel eller trengs det mer kostbare og avanserte duppeditter??? Lenke til kommentar
fondus Skrevet 24. juli 2002 Del Skrevet 24. juli 2002 Hvis jeg forstod spørsmålet ditt riktig, så har du en S-VHS kabel som du får sorthvitt bilde med på tv-en. da må du gå til innkjøp av en kompositt kabel, eller en phonokabel hvis skjermkortet ditt har denne utgangen (gul kontakt med hull inni). denne koster ikke så mye og kan fåes tak i i alle butikker (expert, elkjøp) Lenke til kommentar
FBEN Skrevet 24. juli 2002 Del Skrevet 24. juli 2002 s-video til composite overgang fungerer fint hos meg, men jeg har bare brukt kabler som har fulgt med diverse skjermkort. Er ikke så veldig vanskelig å lage en selv heller, finner skjema her. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 24. juli 2002 Del Skrevet 24. juli 2002 Quote: Den 2002-07-24 20:56, fondus skrev:Hvis jeg forstod spørsmålet ditt riktig, så har du en S-VHS kabel som du får sorthvitt bilde med på tv-en. da må du gå til innkjøp av en kompositt kabel, eller en phonokabel hvis skjermkortet ditt har denne utgangen (gul kontakt med hull inni). denne koster ikke så mye og kan fåes tak i i alle butikker (expert, elkjøp) Øhh, det heter S-Video, ikke S-VHS, og komposittvideo overføres vanligvis via phonokabel/RCA. Lenke til kommentar
Ganjaman Skrevet 24. juli 2002 Del Skrevet 24. juli 2002 Hva er problemet? Får du ikke farger med S-Video kabelen? Hvis ja, har du prøvd å stille TV inn på S-Video? Hvis den kanalen du får skjermbildet på (f. eks. AV0, AV1 osv.) ikke er stilt inn på S-Video blir skjermbildet svart/hvitt. Har du sjekket at skjermkortet sender riktige signaler? Har vært ute for at et skjermkort stod på "auto mode" på signaltype, men da ble det svart/hvitt. Jeg svitsjet over til S-Video og da var alt bra. _________________ Abit KR7A-Raid AMD Ahtlon XP 1900+ 512 MB DDR RAM MAXTOR DiamondMax Plus D740X, 60GB Creative Audigy Player Chieftec Dragon Big Tower m/dør Blå Gainward Geforce 4 Ti 4600 750 XP WinXP Pro BKK 10Mbit/10Mbit [ Denne Melding var redigert av: Ganjaman på 2002-07-24 21:15 ] Lenke til kommentar
fondus Skrevet 24. juli 2002 Del Skrevet 24. juli 2002 Quote: Den 2002-07-24 21:12, LarsC skrev:Øhh, det heter S-Video, ikke S-VHS, og komposittvideo overføres vanligvis via phonokabel/RCA. øh, unskyld at jeg prøver å hjelpe da! bare forteller utifra mine egne erfaringer jeg. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 24. juli 2002 Del Skrevet 24. juli 2002 Du trenger ikke unnskylde deg. Jeg tenkte bare det var greit å kalle en spade en spade. Lenke til kommentar
fondus Skrevet 24. juli 2002 Del Skrevet 24. juli 2002 Det jeg har skrevet ovenfor, er noe jeg spurte om på forumet i vår en gang da jeg hadde samme problemet som trådoppretteren, og det jeg skrev "videreformidlet" jeg på en måte bare. Det jeg skrev lærte jeg altså av andre på forumet. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 24. juli 2002 Del Skrevet 24. juli 2002 Ok. Men det gjør det ikke mer riktig :wink: Lenke til kommentar
fondus Skrevet 24. juli 2002 Del Skrevet 24. juli 2002 du har rett i det, men jeg hjalp han jo delvis. ellerr... jeg hjalp han det jeg kunne. det er tanken som teller neida, skal ikke forsvare meg selv mer jeg :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå