Gå til innhold

S-video -> Vhs

Pengi

Anbefalte innlegg

Har nå investert i en s-video -> vhs kabel for å prøve å sette farge på tilværelsen når jeg ser på divX, var ikke særlig gøy med sort hvitt bilde.

Lurte derfor på om noen har hatt en positivt resultat, når det gjelder farge, med en slik kabel eller trengs det mer kostbare og avanserte duppeditter???

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis jeg forstod spørsmålet ditt riktig, så har du en S-VHS kabel som du får sorthvitt bilde med på tv-en. da må du gå til innkjøp av en kompositt kabel, eller en phonokabel hvis skjermkortet ditt har denne utgangen (gul kontakt med hull inni). denne koster ikke så mye og kan fåes tak i i alle butikker (expert, elkjøp)

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-24 20:56, fondus skrev:

Hvis jeg forstod spørsmålet ditt riktig, så har du en S-VHS kabel som du får sorthvitt bilde med på tv-en. da må du gå til innkjøp av en kompositt kabel, eller en phonokabel hvis skjermkortet ditt har denne utgangen (gul kontakt med hull inni). denne koster ikke så mye og kan fåes tak i i alle butikker (expert, elkjøp)

Øhh, det heter S-Video, ikke S-VHS, og komposittvideo overføres vanligvis via phonokabel/RCA.

Lenke til kommentar

Hva er problemet? Får du ikke farger med S-Video kabelen? Hvis ja, har du prøvd å stille TV inn på S-Video? Hvis den kanalen du får skjermbildet på (f. eks. AV0, AV1 osv.) ikke er stilt inn på S-Video blir skjermbildet svart/hvitt. Har du sjekket at skjermkortet sender riktige signaler? Har vært ute for at et skjermkort stod på "auto mode" på signaltype, men da ble det svart/hvitt. Jeg svitsjet over til S-Video og da var alt bra.

Abit KR7A-Raid

AMD Ahtlon XP 1900+

512 MB DDR RAM

MAXTOR DiamondMax Plus D740X, 60GB

Creative Audigy Player

Chieftec Dragon Big Tower m/dør Blå

Gainward Geforce 4 Ti 4600 750 XP

WinXP Pro

BKK 10Mbit/10Mbit

[ Denne Melding var redigert av: Ganjaman på 2002-07-24 21:15 ]

Lenke til kommentar

Det jeg har skrevet ovenfor, er noe jeg spurte om på forumet i vår en gang da jeg hadde samme problemet som trådoppretteren, og det jeg skrev "videreformidlet" jeg på en måte bare. Det jeg skrev lærte jeg altså av andre på forumet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...