TheMogul Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 Jeg biter i det sure eplet og lager en ny topic om dette temaet da ingen av de tidligere trådene nevner noe om mitt spm uansett hvor mye jeg søker. Jeg har nettopp satt opp et trådløstnettverk. Det er som følger: ADSL boks på veggen --> ZyXEL Prestige 600 Series ADSLmodem-->Sparklan WX-6215G Trådløs Router. Det er i skrivende stund to stasjonære pc'er på routern, en med kabel (192.168.2.2) og en over det trådløse (Sparklan WL-382F USB) (192.168.2.3). Etter å ha satt opp routeren slik at alt går dit det skal så virker internett perfekt på begge maskinene. Men gleden er kortvarig. Etter en stund vil ikke internett være med å leke noe mer, og nettet slutter å virke på begge meskiner. Hvis jeg da logger inn på routeren og videre inn på Device Status så viser det at routeren har forbindelse med pc'ene, men ikke med modemet. Trekker jeg ut strømmen fra ZyXEL modemet så blir det bra igjen helt til det plutselig detter ut igjen. Det skal da være mulig å slippe og traske fram og tilbake mellom pc og modem hvert kvarter for å sitte på nettet. Når jeg har kabelen rett fra pc og inn i modemet så fungerer det som en drøm. Har oppdatert alt av firmware og drivere, som forøvrig var av nyeste sort, uten at det hadde noe bedrende effekt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå