xvis Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 Forsøker å undersøke hvem som selger antivirus billigst. Noen selger OEM-versjoner som er vesentlig billigere enn fullversjon. Men de selges kun ved kjøp av ny pc, som denne Norman OEM versjonen til kr68 Databutikken Er det noen som har erfaring med oem-kjøp fra Databutikken eller andre? Godtar de cpu/harddisk etc som 'Ny PC'? Dette er noe jeg uansett skal ha... Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 Tvilsomt, men hva er vitsen med å kjøpe inn dyre resurskrevende antivirus programmer når du kan skaffe små, lite resurskrevende og gratis antivirus programmer som gjør samme nytten? avas! antivirus for eksempel..? Dette programmet klarer faktisk å slette virus helt selv noe Northon hadde problemer med Lenke til kommentar
Mr_Jonez Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 F.eks harddisk og cpu regnes som "essensielle" komponenter for at en pc skal virke, og godtas dermed som "ny pc" ved kjøp av oem programvare. Jeg har selv gjort dette en rekke ganger. På den andre siden har databutikken ikke fått den beste omtalen. Du kan sjekke selv i webshopguiden her på hw.no og gjøre opp din egen mening. Personlig har jeg aldri handlet der. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 Det er ikke mange år siden jeg så Windows OEM-versjoner bundlet med en kjip, 2-knappers mus. :!: Lenke til kommentar
xvis Skrevet 25. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2005 Tvilsomt, men hva er vitsen med å kjøpe inn dyre resurskrevende antivirus programmer når du kan skaffe små, lite resurskrevende og gratis antivirus programmer som gjør samme nytten? avas! antivirus for eksempel..? Vel jeg har ingen erfaring med gratis antivirus, men 68kr for en oem-versjon, synes jeg er overkommelig. Men om du har en link til avas!, så kan jeg se for meg selv om jeg har gått glipp av noe. Lenke til kommentar
WeeR Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 MS har værtfall kommet med nye regler på dette. Vet at Windows for eksempel kan shippes med en "essensiell" del, som cpu,minne,harddisk osv. På Office pakken MÅ man ha ny pc, her hjelper ikke komponenter. Lenke til kommentar
WeeR Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 Jeg ville også sett på Nod32, som kan kjøpes fra deres hjemmeside for kr 329,-. Synes personlig det er det beste anti-virus programmet jeg har testet til nå. (Har teste Avast,Norton,Norman,F-prot osv i de nye versjonene). Du kan jo også sjekke ut Escan for norske Moonscape som koster 86,50 på deres nettbutikk. Har dessverre ikke fått testet dette selv enda, men har testet mange av deres produkter, og ut ifra det er det virkelig verdt å teste dette programmet. Det kan jo også lastes ned i en prøveversjon. Lenke til kommentar
Hagforce Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 Det stemmer sikkert at en bare trenger CPU etc. M$ har jo bundlet oem versjon av win xp 64 med AMDs 64bit prosessorer. Lenke til kommentar
LightSabre Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 Avast antivirus kan bl.a. lastes ned på ITpro.no. Gratis til hjemmebruk, men krever registrering. Jeg bruker det og er fonøyd, programmet klarer seg selv og man slipper stadige spørsmål om man vil laste ned nye virusdefinisjoner osv. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Gratis antivirus prg. jeg har prøvd og som er ok; AVAST AVG Free ClamWin (Open Source) <- bruker det nå Google it, boy! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå