Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ang Styling på bil, hente i sverige

Anbefalte innlegg

God dagen!

Jeg skal snart gå til innkjøp av en bil. Jeg drømmer selvfølgelig om Toførr! (240, hvis dere skulle lure :p )

Det ejg da lurte på.. Hvordan slipper man skatter og avgifter på stylingkit man kan kjøpe i Sverige?

Har hørt at du kan få de til å skrive "Present" på pakka, men er det ikke mulig og dra ned til sverige, sette på all stylinga, og peise opp til norge igjen, rett igjennom tollen? Uten og måtte tolle stylinga?

Dumme dumme avgifter i norge.... :nei:

EDIT: Glemte stylingsettet! :lol:

Her er det http://www.spoilerkit.se/index.asp?spoiler...paket=240&typ=1

*Vil ha* :love:

Endret av Mammuten
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville da tro at du ikke må tolle det hvis du reiser ned dit og setter det på. Hvordan kan de vite at du nettopp har kjøpt det hvis du blir stoppet da? Er jo bare å si at du kjøpte det i Norge, de skal ikke forvente at du har med deg kvitteringa der og da.

Jeg vet ikke dette sikkert, men syns det høres fornuftig ut. Rett meg hvis jeg tar feil.

Lenke til kommentar

Nei, hva skal du stoppe i tolla etter? Hvis de spør om du har noe å fortolle, så sier du nei. Hvis de synes at stylinga ser ny ut sier du, som sant er, at den er ganske ny. Vi betaler nok i skatter og avgifter om vi ikke skal lete etter grunner til å betale flere.

Lenke til kommentar

Joda stylinga var billig den.. Men jeg ville nesten ha dobbeltsjekket om hvordan pass-formen er. Det kan potensielt være utrolig mye styr å få stylinga montert hvis den passer dårlig. Gjerne spør og grave mye og aller helst snakk med noen utenom butikken som har montert det aktuelle settet.

Ang toll så er det bare å dra å handle og kjøre hjem igjen. Sjansen for å bli stoppet er liten.. ihvertfall hvis du har montert det før du dro hjem.

Alternativt kan du tolle inn settet. Da får du igjen svensk moms samt at du må betale norsk moms. Prismessig blir det settet 200-300 kroner dyrere.

Jeg gjorde dette da jeg handlet ps2 når den først kom i sverige. Kjøpte ps2 og så dro jeg på tollen 400 meter unna. Betale norsk moms (25%) og så dro jeg tilbake til butikken - der fikk jeg igjen 24% som er svensk moms.

Endret av aurstad
Lenke til kommentar
God dagen!

Jeg skal snart gå til innkjøp av en bil. Jeg drømmer selvfølgelig om Toførr! (240, hvis dere skulle lure :p )

Det ejg da lurte på.. Hvordan slipper man skatter og avgifter på stylingkit man kan kjøpe i Sverige?

Har hørt at du kan få de til å skrive "Present" på pakka, men er det ikke mulig og dra ned til sverige, sette på all stylinga, og peise opp til norge igjen, rett igjennom tollen? Uten og måtte tolle stylinga?

Dumme dumme avgifter i norge.... :nei:

EDIT: Glemte stylingsettet!  :lol:

Her er det http://www.spoilerkit.se/index.asp?spoiler...paket=240&typ=1

*Vil ha*  :love:

det er ikke så mye dyrere å kjøpe det i norge,du kan sjekke http://www.bcb.no

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...