Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

USB-scanner slutter å virke etter XP SP2

Anbefalte innlegg

Jeg har en Packard Bell 1200 Diamond Plus USB-scanner. Den kjører jeg helt fint på et MSI Diamond K8N hovedkort med standard Windows XP. Men når jeg installerer Service Pack 2, og oppdaterer USB-driverne (pluss antakelig installerer en USB2-root hub), så virker ikke scanneren lenger.

Jeg har et USB-webkamera fra JVC (snr GC-A33) som heller ikke virker etter at SP2 er installert.

Dette er ganske frustrerende, og det er mulig jeg blir nødt til å reise til USA for å sparke Bill Gates i tennene. Men det ville vært strålende hyggelig om det var noen der ute som kunne fortelle meg hva som er galt. Jeg har reinstallert Windows 3 ganger nå, og endelig funnet ut at det er SP2 det er noe galt med. Men jeg aner ikke hva jeg skal gjøre med saken....

Vær så snill, hjelp meg.

:dribble:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Reinstallering/oppdatering av drivere fungerer ofte ikke. Det må ofte en fullstendig avinstallering til først:

Try download the latest XP drivers from Packard Bell and save it to a specific folder. Remove the old drivers using the Add or Remove Program. Install the new drivers and try again. If there is no new driver available, disconnect the scanner, remove the old driver then reboot and re-install the scanner driver again.

Ett annet mulig tips:

I was accessing it through the windows scanner wizard which says the device is unplugged. If you use the Diamond Bell Panel (panel.exe) it works. Find it in : START, PROGRAMS, PACKARD BELL DIAMOND 1200 PLUS, PANEL, then right click and create a shortcut for your desktop. When I double click on this it works fine.

Denne scanneren er egentlig en Mustek. Jeg ser at noen anbefaler å fjerne all Pacard Bell-programvare, og bruke Mustek sin i stedet for. Da skal også alle knappene fungere.

Prøv også full avinstallering av drivere for webkameraet, om dette ikke er prøvd før.

Lenke til kommentar

Problemet er at jeg ikke har original-CDen. Men jeg fant ut at det ikke bare er jeg som har problemer... http://forums.whatpc.co.uk/thread.jsp?forum=4&thread=53335 Her er det en link til Mustek, hvor man kan laste ned panel-driveren, slik at knappene fungerer.

Jeg har mine tvil, men jeg skal gjøre et forsøk. Mustek har forresten ikke verdens raskeste server... det tar 15 minutter å laste ned 15 mb......

Lenke til kommentar

ENDELIG! Nå har jeg løst dette. Og... utrolig nok... det virker.

1. Avinstaller alt, og koble fra.

2. Laste ned og installere driveren. http://support.packardbell.com/uk/mypc/?Pi...Group=2000#show

3. Koble til scanneren og installere driveren

4. Laste ned Mustekdriveren fra

ftp://ftp.mustek.com.tw/pub/driver/BearPa...10/XPDriver.EXE

5. Gå til enhetsbehandling (høyreklikk på min datamaskin, velg egenskaper og maskinvare), og oppdater driveren manuellt ved å velge "installere fra bestemt plassering". Den bestemte plasseringen er c:\windows\temp

6. Start maskinen på nytt.

7. Scann inn et eller annet bilde.

8. Send sint hatpost til Packard Bell eller Microsoft eller evt begge.

:p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...