Gå til innhold

Forslag til komponenter? Ca 10k

Anbefalte innlegg

Skal bygge ny maskin snart, og har fulgt svært lite med på hardwarefronten siden jeg sist kjøpte maskin :blush:

Maskina kommer til å bli mest brukt til 3d, bilderedigering og webdesign. Dvs. ikke noe gaming-maskin, men nå som BF2 er kommet, blir det kanskje litt spilling også..

Planen er å gå for Intel Dual-core prosessor, 2.8 eller 3Ghz.

Er det verdt de ekstra kronene å gå opp fra 2.8 til 3.0Ghz? Noe klokkingspotensiale i disse? (Maskina blir uansett byttet ut når nødvendig software er å få som 64-bit, så jeg kjøper ikke den kraftigste cpu'en for å ha noe som jeg kan ha lenge..)

Hvilken ram må jeg ha for å få utnyttet denne fullt ut? Er det mulig å få grei ytelse med pc4200? Skal ha 2GB ram, så det blir fort ganske dyrt med f.eks PC6400..

Hovedkort er vel også en viktig ting :)

955-chipset som er det beste? -og er det noen kort som er å foretrekke fremfor andre?

Skjermkort er det jeg er mest usikker på. Maskina kommer helt klart til å bli mest brukt til 3d og annen grafikk, så jeg SKAL prioritere dette.

Lurer litt på ett kort med Matrox Perhelia, men har ikke peiling på hvilket, og om det i det hele tatt vil bli dette. Manglende DX9-støtte er helt klart ett minus, så hvis noen vet av kort som er laget for 3d, OG støtter DX9, rop ut! :)

Bortsett fra dette, så blir det vel ikke all verden, kanskje enda en skjerm, men må se an behovet. Skal være så lydløst som mulig, kommer til å sette opp den maskina jeg har nå som server, så trenger ikke veldig mye diskplass.

Forslag til oppsett med totalpris i området 10k mottas med stor takk :)

(Har en tendens til å skeie ut litt når jeg kjøper hardware, men denne gangen skal jeg PRØVE å holde meg til ca 10k )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...