wanvik Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 Skal bygge ny maskin snart, og har fulgt svært lite med på hardwarefronten siden jeg sist kjøpte maskin Maskina kommer til å bli mest brukt til 3d, bilderedigering og webdesign. Dvs. ikke noe gaming-maskin, men nå som BF2 er kommet, blir det kanskje litt spilling også.. Planen er å gå for Intel Dual-core prosessor, 2.8 eller 3Ghz. Er det verdt de ekstra kronene å gå opp fra 2.8 til 3.0Ghz? Noe klokkingspotensiale i disse? (Maskina blir uansett byttet ut når nødvendig software er å få som 64-bit, så jeg kjøper ikke den kraftigste cpu'en for å ha noe som jeg kan ha lenge..) Hvilken ram må jeg ha for å få utnyttet denne fullt ut? Er det mulig å få grei ytelse med pc4200? Skal ha 2GB ram, så det blir fort ganske dyrt med f.eks PC6400.. Hovedkort er vel også en viktig ting 955-chipset som er det beste? -og er det noen kort som er å foretrekke fremfor andre? Skjermkort er det jeg er mest usikker på. Maskina kommer helt klart til å bli mest brukt til 3d og annen grafikk, så jeg SKAL prioritere dette. Lurer litt på ett kort med Matrox Perhelia, men har ikke peiling på hvilket, og om det i det hele tatt vil bli dette. Manglende DX9-støtte er helt klart ett minus, så hvis noen vet av kort som er laget for 3d, OG støtter DX9, rop ut! Bortsett fra dette, så blir det vel ikke all verden, kanskje enda en skjerm, men må se an behovet. Skal være så lydløst som mulig, kommer til å sette opp den maskina jeg har nå som server, så trenger ikke veldig mye diskplass. Forslag til oppsett med totalpris i området 10k mottas med stor takk (Har en tendens til å skeie ut litt når jeg kjøper hardware, men denne gangen skal jeg PRØVE å holde meg til ca 10k ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå