Rincewind76 Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 Har en stund brukt acdsee for å sortere jpeg bilder tatt med ixus 40, dvs. gått kjapt gjennom alle bildene og slettet de dårligst (dsv 3/4 av bildene). Tar mange bilder når jeg er i gang... Nå har jeg gått over til EOS 350D og skyter i raw, og bruker (hittil) adobe camera raw og CS2, som jeg synes fungere veldig bra. Det jeg mangler er en mulighet til å gå kjapt gjennom bildene for å slette de dårlige slik jeg har gjort med jpeg. Hverken acdsee eller picasa leser raw-formatet, og å åpne hvert enkelt foto med adobe camera raw går mildt sagt treigt i forhold til å tråkle seg gjennom bildene med acdsee. Hvordan løser dere dette problemet? Lenke til kommentar
paalwa Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 Bruker samme kamera som deg. Kan du ikke bruke prog som fulgte med på cd når du kjøpte kamera? Der kommer alt opp som det skal å du sletter raskt de bildene du ikke vil ha. Lenke til kommentar
Rincewind76 Skrevet 28. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2005 Kan jeg sikkert, men jeg synes ikke brukervennligheten til Canon-programvaren er så veldig bra... Men, etter å ha forstørret forhåndsvisningsvinduet i Adobe bridge så gir dette meg forsåvidt et greit nok inntrykk av fotografiene at jeg ihvertfall får sortert bort det dårligste. Ikke helt optimalt (skulle helst ha forhåndsvist i fullskjerm), men fungerer OK. Lenke til kommentar
NikonD70 Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 Har du XP SP2 så finnes det en oppdatering som gjør at du kan se preview av RAW i Windows faks og Bildebehandling. Dette er diskutert her på forumet. Ellers har Photoshop prewiev program. Bridge heter det i PS CS2. Lenke til kommentar
Rincewind76 Skrevet 28. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2005 Ah! Hadde faktisk gått meg hus forbi at denne oppdateringen også inneholdt viewer, trodde den bare ga støtte for visning av thumbnails! Flott, laster ned nå... PS: Hvis du leser postene mine ser du at jeg allerede bruker Bridge... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå