Gå til innhold

Elprice og Viewpia LCD-skjermer. Erfaringer?

Azidops

Anbefalte innlegg

Heisann.

Nå selger Elprice LCD TV-er til en behagelig pris. Men det jeg lurer på er om noen av dere har erfaring med disse skjermene? Hvis de ikke er så hakkendes gale så kunne jeg tenkt å kjøpt meg en, men er alltid litt skeptisk til å kjøpe det billigste på markedet.

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Først vil jeg beklage for å ha dratt opp en snart 1 måned gammel tråd, men siden jeg hadde investert noen innlegg i denne tråden, tenkte jeg at det ikke var noen vits å måtte opprette en helt ny tråd om erfaringene mine.

Vel, jeg bestemte meg å gå for Viewpia 32-tommeren. Kjøpte skjermen på Elprice Forus, kjørte den hjem i min gamle Pegeuot 405, og rigget den opp mot PCen (m/medfølgende VGA-kabel) og Xboxen (m/Monster Cable XGL 200 SCART).

Har nå hatt denne skjermen i litt over 1 uke, og uten å være noen kjempeekspert på LCD-skjermer, sier jeg meg svært godt fornøyd med kjøpet. Xboxen fungerer kjempefint opp mot skjermen, det har aldri vært så morsomt å spille Forza, Def Jam og DOA2:U som tidligere (med min gamle Dantax 20-tommers CRT). Det er en drøm å se filmer vha Xbox Media Center, Monster-kabelen kommer nå virkelig til sin rett. Ser ikke helt vitsen med å investere i en komponentkabel, da ikke mange spill/programmer til Xbox kan utnytte denne 100%. Men når Xbox 360 kommer...

Kvaliteten på TV-delen var som ventet noe dårligere sammenliknet med Sony 32" Widescreenen hjemme hos foreldrene mine, men når jeg får installert Lyse og HDTV vil det nok bli en del annerledes. Dette er jo tross alt et kjøp for framtiden.

Den eneste tingen jeg har slitt litt med er funksjonaliteten som PC-monitor. 1368x768 får man ikke i Windows uten å rote på i registeret eller bruke Powerstrip, så jeg har nøyd meg med 1360x768. Eneste irritasjonsmoment er at man må justere skjermen hver gang man skal spille et spill som bruker 1024x768, i mitt tilfelle Sacred Underworld. Det er kun snakk om ca. 1 centimeter mot venstre, dette kan jeg leve med. Skjermen kan skalere ned oppløsninger på opptil 1600x1200, har fått spilt Quake III Arena i denne oppløsningen med relativt stort hell.

Konklusjon: Ønsker du mest mulig for pengene, og ikke vil bruke særlig mer enn kr 10000 på LCD-TV/skjerm, så gå for Viewpia :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...