[BuSt3r] Skrevet 24. juli 2002 Del Skrevet 24. juli 2002 Heisann, Jeg har en p4 prossesor på 1.6 ghz.. Har ett sånnet stort servertower fra Cheiftech med 2 vifter som blåser inn bak, 2 ut forran og 1 inn gjennom døra på sia..(+cpu vifte) Prossesoren min er nå på 39 grader. Hvis jeg skal overklokke den, må jeg kjøpe ny prosessor vifte? Hvis noen har peil så hadde jeg vært takknemmelig for svar =) Hilsen Chris B, Ryen Lenke til kommentar
Kane Skrevet 24. juli 2002 Del Skrevet 24. juli 2002 hvis du har den vifta som fulgte med eller en bedre tror jeg ikke du har noe å bekymre deg over. har sett flere som har overklokket pentium 4 1.8 til 2.4 kun med vifta som fulgte med. start med å overklokke litt og "jobb" deg oppover megahertzene. men du bør nok stoppe når du har en CPU temp på 60-70, mer enn det er etter min mening alt for mye. noe du kan gjøre for å øke kjølingen er å la viftene som sitter nederst blåse inn og de som sitter øverst blåse ut. Lenke til kommentar
agjell Skrevet 24. juli 2002 Del Skrevet 24. juli 2002 Merk at hvis du har en Willamette cpu er ikke denne like overklokkbar som en Northwood, da NW produserer mindre varme. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 24. juli 2002 Del Skrevet 24. juli 2002 Northwood kan du uproblematisk kjøre med fsb på 133, og ofte 150 (ca 2400 mhz), men det forutsetter økning av kjernespenning. Satte sammen ei maskin med slik cpu for et par måneder siden, og valgte å kjøre 133 mhz fsb (2128 mhz). Kjernespenningen ble satt til 1.625 volt, som sikkert er mer enn nok, men i og med at maskina ikke skulle stå hjemme hos meg valgte jeg å ta i så jeg var sikker på at brukeren ikke skulle få ustabilitet. Videre ble temp målt til 58 grader ved load i varmt sommervær, og det skulle tilsi at det skulle gå fint. Men når kjøleren blir støvete osv, vil det jo bli varmere og da er det viktig å gjøre rent. Forøvrig ble dette greia satt inn i et standard miditower med 1 stk ekstra kabvifte, regner med at tempen kan bli noe lavere i Chieftec-toweret. Bare å prøve seg fram! [ Denne Melding var redigert av: Muffinman på 2002-07-24 21:59 ] Lenke til kommentar
khmoe Skrevet 24. juli 2002 Del Skrevet 24. juli 2002 Får du låst pci bus'en så kan du kjøre den på 2,6Ghz jeg fikk min til og gå på det uten noen pci kort, for jeg får ikke låst pci bus'en! CPU'en kjører jeg på 1,65V og orginal vifte og det fungerte i allefall de 10timene jeg brukte det, men trengte internett igjen, så nå går maskinen på 2,35Ghz og jeg er fornøyd med det da Orginal ribba og vifta holder lenge siden du har god gjenomstømming, men hvis du sliter med kald start så kan det lønne seg med bedere strømforsyning som Enermax 431W. se sign. Lenke til kommentar
cool_boy Skrevet 3. august 2002 Del Skrevet 3. august 2002 hei...jeg har selv p4 willemette(1,7ghz) jeg prøvde å overklokke min cpu og tok bare litt og litt...kjørte noen tester osv... jeg kjørte den opp til 1,9ghz...ikke så mye å skryte av,men jeg hadde bare 1 kab. vifte...så jeg tenkte: hm...nei! tror jeg stopper der jeg...så kom sommeren og da klokket jeg ned til 1,8...cpu temp:35c mb temp: 27c kjører den så fint så :smile: på pakken ogeller i biosen så står det hva max hastigheten du kan kjøre på er...i mitt tillfelle så tror jeg det er 2,226 eller 2,3ghz...kan velge auto(1,7ghz)(2,3ghz)eller manuell(17*....) jeg lurer på hvor langt jeg kan få den opp jeg og...jeg har sd ram jeg :sad: så det bremser meg litt vil jeg tro.. men det skal bli bedre etterhvert :wink: men du får prøve deg fram, tror ikke du har noen å frykte så lenge du holder temp'n under 60c denne BØR du holde deg under...for om temp'n er 56c så tenker du at: nei..jeg tar et hakk til jeg...sånn må du ikke gjøre det :wink: sorry det lange innlegget azzå!!! hehe :grin: lykke til hilsen cool_boy Lenke til kommentar
erl Skrevet 3. august 2002 Del Skrevet 3. august 2002 Hvis d er NW du har, er den svært overklokkbar. Har selv en slik @ 2,7 (1,775v). :smile: Lenke til kommentar
complex4517 Skrevet 3. august 2002 Del Skrevet 3. august 2002 Jeg har en 2 GHZ NW Kjører på 2700 MHZ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå