H4ngm4N Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 Wacken Open Air er en metallfestival i en liten tysk by som heter Wacken. Det koster 72 euro (ca 575 NOK) for alle tre dagene, camping, parkering, mat og drikke (inkl. øl).. Det som gjør det litt dyrt er at det tross alt ligger å Tyskland, det er et lite stykke... Det er hele 60 metallband der, alt fra Sonata Artica og Nightwish til Dissection og Suffocation... Jeg vet ikke helt om jeg skal, jeg har umåtelig lyst, men er bare 16 år og tviler på at jeg får lov, men om jeg skulle få lov så blir jeg å dra nedover sammen med noen kompiser http://wacken.com/en/main-bands/billing/ Lenke til kommentar
Equilibrium Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 Har sinnsykt lyst til å dra dit, men tror ikke jeg kommer meg dit. Mest for å se bandet Turisas live. Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Prøver og lure med noen kamerater, kan hende jeg drar med far på slep har så lyst, må se accept og ensiferum +++++++ Lenke til kommentar
The_Darkness Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 har lyst til å dra.. men får vente til neste år, da er jeg 18 =) for det er vel 18 års grense? ja det må det da være... Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 for det er vel 18 års grense? ja det må det da være... er det? Lenke til kommentar
The_Darkness Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 for det er vel 18 års grense? ja det må det da være... er det? er neimen ikke sikker, men vill tro dert.. det er jo 18års på f.eks Inferno.. men det er jo i Norge.. kansje de er litt snillere i tyskland.. Lenke til kommentar
Tobe__ Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Hvis det er øl salg så vil jeg garantert tro at det er 18 års grense. Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Hvis det er øl salg så vil jeg garantert tro at det er 18 års grense. selgte vel øl på knopfler i spektrum? jeg satt der jeg (16år) Lenke til kommentar
Tobe__ Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Hvis det er øl salg så vil jeg garantert tro at det er 18 års grense. selgte vel øl på knopfler i spektrum? jeg satt der jeg (16år) Da jeg var 16 - 17 kom jeg aldri inn på konserter hvor de serverte øl. Men mulig det varierer fra sted til sted. Lenke til kommentar
The_Darkness Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Hvis det er øl salg så vil jeg garantert tro at det er 18 års grense. selgte vel øl på knopfler i spektrum? jeg satt der jeg (16år) Da jeg var 16 - 17 kom jeg aldri inn på konserter hvor de serverte øl. Men mulig det varierer fra sted til sted. de gangene jeg har vært i spectrum har de solgt øl inne i et naborom, slik at det er fri aldersgrense på selve konserten.. Lenke til kommentar
Tobe__ Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Hvis det er øl salg så vil jeg garantert tro at det er 18 års grense. selgte vel øl på knopfler i spektrum? jeg satt der jeg (16år) Da jeg var 16 - 17 kom jeg aldri inn på konserter hvor de serverte øl. Men mulig det varierer fra sted til sted. de gangene jeg har vært i spectrum har de solgt øl inne i et naborom, slik at det er fri aldersgrense på selve konserten.. Det er jo en genial ordning! Skulle vært sånn på alle konserter. Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 de gangene jeg har vært i spectrum har de solgt øl inne i et naborom, slik at det er fri aldersgrense på selve konserten.. det var bare sånn lang bord eller noe 10-15m fra der jeg satt, i selve salen, nede på bakken liksom. Under inngang 1 ca. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 (endret) Wacken er Open Air-festival, ikke innendørs. Var der i 1999, men vi var alle langt over 18 så jeg husker ikke om det ble sjekket noe ID. Så lenge man har billett på forhånd er det bare å vise den ved en spesiell bod, så får man armbånd som gjelder for alle 3 dagene. Ingen som spør etter ID tror jeg. Det er 6-7 scener med forskjellige tema (wet stage for nye band, black stage for black metal osv), alle ligger i et ganske lite område rett ved siden av hverandre. Så mens du står og digger In Flames hører du powermetalkonsert rett ved siden av. Alle scenene spilles på samtidig, ellers hadde de ikke kunne hatt 50 band på 3 dager. Er du først kommet inn på festivalområdet er det ingen som sjekker noenting, men man kan bli visitert for kamera før man går inn på konsertområdet. Det er altså ikke snakk om noen sal eller sånt. Står matboder rundt omkring med diverse crappy junkfood, et lass med utrolig motbydelige dasser av den portable typen. Det beste, hvis man har råd, er å skaffe seg hotellrom i den lille byen rett i nærheten, det er ikke mere enn et par kilometer å gå til festivalen, og komforten øker 100 ganger. Er ikke så fett å legge seg i et fuktig telt i 35 varmegrader og prøve å sove litt før en ny lang dag med trasking og konserter. Året vi var der var det sinnsykt varmt om dagen, og knusktørt så man fikk sandstøv overalt. Og sprutregn om kveldene/natta. Snodige greier. Og den siste konserten (selveste headlineren, Therion med fullt orkester) ble brått avbrutt da politiet tok strømmen etter 3,5 låter. Vokalisten sto plutselig og sang uten lyd og bare så dumt på oss og resten av bandet, så kom det en høytalerstemme som sa at politiet hadde tatt strømmen. Masse protester fra et digert publikum, men ingenting hjalp så vi gikk bare tilslutt. Folkene i landsbyen nedenfor hadde klaget over støyen (!), og klokka var 3 på natta. Men hallo, når man har en metalfestival EN gang i året, som bringer inn hundretusener av tyske mark til den lille byen, bør man faen meg tåle noen dager med bråk..tyskere er rare. Endret 28. juni 2005 av Bitex Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 (endret) Det er 6-7 scener med forskjellige tema (wet stage for nye band, black stage for black metal osv), alle ligger i et ganske lite område rett ved siden av hverandre. Så mens du står og digger In Flames hører du powermetalkonsert rett ved siden av. Alle scenene spilles på samtidig, ellers hadde de ikke kunne hatt 50 band på 3 dager. Er det forstyrrende da? er de langt nok fra verandre at du ikke hører på 2 sanger på likt og får bare bråk ut av det? Og folka i byen burde virkelig se det som turisme. er det ikke bare 2000 innebyggere i den lille byen wacken eller noe? Endret 28. juni 2005 av skate4life Lenke til kommentar
The_Darkness Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 Er det forstyrrende da? er de langt nok fra verandre at du ikke hører på 2 sanger på likt og får bare bråk ut av det? har aldri vært der selv, så kan ikke gi deg et svar, men fant et bilde fra festivalen 2004 og det ser nokså tettpakka ut ja.. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 Selvsagt er det forstyrrende, når man hører black metal fra scenen ved siden av på en powermetal-konsert. Men man blir vant til det og stenger borte det man ikke vil høre. Fokuserer du på konserten du er på, går det greit. Det er ikke sånn at man hører max volum, men det er lett å høre publikumsjubel fra konserten ved siden av, og selvsagt noe av lyden. De prøver vel å ha litt lydisolering med vegger mellom scenene. Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 28. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2005 Det er fire scener.. Det er ingen aldersgrense for festivalen, men man må være over 16 i Tyskland for å nyte alkohol... Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 hvilke dato er dette? har tenkt litt på å dra, men er ikke sikker på om jeg har fri Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 28. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2005 I begynnelsen av August.. 3.-5. eller 4.-6. tror jeg... Det står på siden dems. Lenke til kommentar
Nidhogg Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 Prøver og lure med noen kamerater, kan hende jeg drar med far på slep har så lyst, må se accept og ensiferum +++++++ da burde du vært på SwedenRock, som hadde et av tidenes LineUp i år. Accept, Motorhead, Wasp, Motley, Dio, Anrax, Megadeth, Saxxon, Napalm Death Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå