Lanka Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 Vi er en gjeng på 6 gutter. Som selvsagt er sugne på neste års russefeiring. Problemet er at vi ikke har lyst til å ha den gode gamle tradisjonelle van'en som folk gjører rundt med. Vi vil ha no nytt. Noe ingen har prøvd før. Derfor har vi bestemt oss for å ha Campingbil da. Lakke den rød og style den opp. Da får vi jo haugevis av sponsorer tenker vi siden det ikke er blitt tenkt på før, og firmaer vil selvsagt tjene penger på russebiler som skiller seg ut. Problemet er at vi er 6. Og det går rykter om at det ikke er lov med 6 stykker i en sånn bil. Stemmer det? Noen som har ideer utover det, om hva vi evt kan finne på? bare for å få ballen i våre hoder til å rulle. Må alle sitte fastspente under kjøring? eller kan man bevege seg fritt bak i campingdelen? Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 (endret) Kommer an på hva bilen er registrert som det.. Vet du åssen kjøretøygruppe bilen er (skal vel stå i vognkortet)..? Edit; Jeg leste ikke hele innlegget, så da ble svaret mitt sikkert litt rart.. Endret 24. juni 2005 av Marvil Lenke til kommentar
356speedster Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 Så vidt jeg vet må det være like mange sengeplasser som det er sitteplasser (fastspent) for at en bil skal kunne registreres som camping-bil. Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 Glem det med sponsorer. Firmaer sponser for å være snille, ikke fordi de har noe seriøst håp om å tjene penger på dere. Dere er ikke de første som har tenkt på dette, heller. Den gode nyheten er at det eneste som bestemmer antall plasser, er vognkortet Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 Har dere det som heter «Lastebil Camping» (iflg de nye typen vognkort, selv om det ikke er noe lastebil), så vet jeg dere kan ha flere enn 6.. Men omreg.avgift på en slik mener jeg er 11041 ellerno, selv om den er fra 1980.. Lenke til kommentar
Lanka Skrevet 25. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2005 Tenkte vel på en sånn : eller en sånn : Vil det bli dyrere å fikse enn en vanlig van? Altså da snakker jeg om avgifter o.l Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 En ting dere iaff må huske på, er at dere må finne en bil som er under 3500kg tillatt totalvekt. Svært mange campingbiler krever sertifikat for lett lastebil. Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 Den første bilen er vel ikke camping bil? :s Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 Josj, er den vel! Du ser jo tydlig bl.a. luftinga til noe som kan være f.eks. kjøleskap og gassfyrt komfyr. Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 Javel da, men da ligner det veldig mye på andre biler jeg har sett (russebiler) Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 (endret) Javel da, men da ligner det veldig mye på andre biler jeg har sett (russebiler) Typiske varebiler/minibusser.. Men utifra at det er TV-antenne, plastikk-vinduer og ventilasjons-greier, så er det nok en campingbil.. Foreøvrig, så er det vel en svær prisforskjell på de to bilene du har bilde av..? Endret 25. juni 2005 av Marvil Lenke til kommentar
Lanka Skrevet 25. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2005 Åja, får man ikke en til rundt 50-60 tusen? Brukt altså. Men spør ikke etter pris her. Ettersom det ikke er lov. Er det noen som har ideer som vi kan bruke hvis Campingbil prosjektet går til blokksberg? Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 Style tre bobler... Kjøre bilrace på russetreff osv. (To og to i hver bil) Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 Tja, vi hadde planer om en BMW M525 1989mod når vi var russ.. Fant ut at det var ganske uvanlig, men også en morsom bil. Var vel 2,5 liter på rundt 170hester, bakhjulstrekk, samt M-sportsseter i delsskinn. Gav den opp dog, siden det var noe dyre greier som måtte fikses for å få skilter på den.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå