Gå til innhold

Kjøpe linse fra USA!

Anbefalte innlegg

Hei!

Tenkte å kjøpe en vidvinkellinse fra bhphotovideo.com i usa. Den koster 299,95 dollar. Er det noen som vet hvor mye dette vil bli i norske kr. inkludert alle utgifter (frakt, toll osv...)?

Håper på kjappe svar ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har kjøpt flere objektiver fra B&H, og det går både raskt og greit. Du kan få dem en god del billigere også.

Regnestykket blir ca. sånn:

Objektiv: 299 dollar x 6,42 (dollarkursen) x 1,25 (norsk mva) = ca 2400 kr

Frakt:: ca 50 dollar x 6,42 = ca 320 kr

I tillegg kommer et gebyr til spedisjonsfirma (ikke så mye) for at de tolldeklarer for deg.

Så alt i alt kommer objektivet på ca 2800 kroner - levert på døra etter 2 - 4 dager etter at den blir sendt fra USA. Det går faktisk fortere enn å få en pakke fra et annet sted i Norge.

Eneste aberet er at du må verifisere visakortet ditt hos B&H. Du må skanne det og sende bildet av for- og bakside til dem på mail.

Tor

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har vurdert det sterkt selv. Ser at canons 17-40 + 70-200 F4 ligger på 12.753 i billigste nettbutikker her i Norge. Fra BHPhoto blir det samme:

Subtotal: $1,249.90

Shipping - UPS Worldwide Express $65.50

Grand Total $1,315.40

1315.40 USD = 8716 NOK

8716 x 1,25 (Mva) = 10.895

Hvilket gir 1850 spart, eller 14,4%

For meg er dette ikke verdt risikoen. Selv om canon Norge vissnok har garantiforpliktelser tror jeg nok det skal en del krangling til før de tar på seg dette frivillig.

Men det er jo kjipt at utsalgsprisen i Statene er 8276, mens den her i Norge er nesten 13000.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...