Gå til innhold

Trenger hjelp til valg av LCD skjerm

_Talon_

Anbefalte innlegg

Fordi jeg er totalt n00b innen temaet LCD-skjermer ber jeg dere om hjelp til og finne en 19" LCD skjerm til 4000,-. Kan godt gå opp til 4500,- men da må skjermen være verdt de ekstra 500.

Har som mange før meg vært skeptisk til LCD-skjermers kvalitet når det gjelder responstid og fargegjengivelse i forhold til CRT, men etterhvert som tiden har gått har responstidene krøpet ned til et tålig bra nivå. Det jeg forstår som trenger forbedringer er fargegjengivelse.

Skjermen skal brukes hovedsaklig til spilling, men også "vanlig" bruk (herunder surfing, skolearbeid osv.). At den viser filmene mine bra er heller ingen ulempe.

Foreløpig har jeg sett på disse skjermene som verdige alternativer basert på tester og brukernes erfaringer:

Xerox XA7-192I <-- holder denne som favoritt

BenQ FP937s+

ViewSonic VX924

Takker for alle konstruktive svar! :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan ikke si at jeg er den som har særlig peiling, men etter mye scanning gjennom de mange forskjellige guider og tester av LCD-skjermer så har jeg nok forstått en god del. Iallefall nok til å vite hva jeg vil ha.

Uansett...

Ser at du er villig til å gå nokså høy i pris for en LCD-skjerm.

Jeg vil foreslå at du tar en titt på Dell UltraSharp 2005FPW som DinSide.no har testet ut. Verdt å merke seg er jo at den her er en 20" LCD-skjerm! Den går såvidt over 4500kr, men tenker at den er så absolutt verdt det, som du sikkert har lest på anmeldelsen. Testen er gjort i år, men nokså tidlig da.

AnandTech har forøvrig også testet denne i en duell mot Apple sin 20" kandidat hvor Dell ble vinneren.

Av 19" LCD-skjermer syns jeg at du tar en titt på disse skjermene til vurdering:

- Dell UltraSharp 1905FP (har en pris på 3262,- på Dell.no, den er mye omtalt, men får svært bra kritikk på hvordan den klarer seg på spill og film. Den får bl.a. 6/6 smileys på hw.no's produkttest! Merk deg testdatoene til testerne.)

- En siste skjerm du kan ta til vurdering sammens med de andre skjermene dine og som går i prisklassen din er 19" skjermen Hyundai Q19. Den får jo meget bra kritikk av DinSide.no, men er ikke særlig omtalt. Også har den en pris i overkant av 3500,-)

Håper dette hjalp deg på veien. Jeg er selv på utkikk etter en LCD-skjerm. Har havnet midt i vektskåla mellom Dell UltraSharp 1905FP (19") og NEC MultiSync 1770NX (17"), begge med noen 100kr i prisforskjell. Tror jeg vipper mot Dell-skjermen. Får se...

Lykke til! :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...