Star Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 Noen gi meg en guide til hvordan sette opp et lokal domene med mindre enn 10 klienter? mvh Star Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 Du tenker på ett windows domene? Altså sette opp en Windows server og slippe workgroup? Lenke til kommentar
Star Skrevet 24. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2005 ja, jeg tenker windows domene hvor jeg kan administrere og endre tilgang for ulike brukere. Beklager, er skikkelig newbee på dette området. Lenke til kommentar
roac Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 (endret) ja, jeg tenker windows domene hvor jeg kan administrere og endre tilgang for ulike brukere. Beklager, er skikkelig newbee på dette området. Ha cd-plata med windows klar, og gjør følgende på serveren: Start | Kjør | dcpromo Men, siden du har såpass lite kunnskap om domener at du ikke allerede visste om dette, så vil jeg anbefale at du stikker innom en bokhandel og finner noe dugendes litteratur på Windows 2000 Server evt Windows Server 2003 (avhengig av hva du har), og på Active Directory. Jeg vil ikke anbefale noen å opprette et domene når de ikke vet hva de holder på med. Edit: Såfremt det ikke er i et lukket testmiljø. Endret 24. juni 2005 av roac Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå