Gå til innhold

Trenger litt hjelp med oppsett av server på CSS

Anbefalte innlegg

Heisan! Jeg har nå satt opp en server på CSS, men det var slikt at det gikk ikke ann for andre og komme inn på den serveren! Og jeg vet nå at jeg må ha fast IP for at det skal funke.... Jeg vet alt jeg skal gjøre helt til der hvor det står Alternativ DNS.. så vet noen hvordan hvordan jeg vinner DNS serveren min? Eller er det noe annet jeg kan gjøre for og få satt opp server på CSS...

Takk for alle svar :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja det var det jeg mente ja.. CS;S... jeg får liksom opp server.. men ingen andre komme inpå.. for jeg har automatisk ip eller noe.. litt hjelp med og få fast ip please? trenger Clan server noe enormt så om jeg hadde fått skikkelig svar med god og enkel forklaring hadde det var veldig flott ;) takk

Lenke til kommentar

Problemet har ingenting med automatisk nettverksip og gjøre.

Du må gjøre noe som heter Port Forward på ruteren din.

For mer info kan du lese i signaturen min :) . Der står det relativt godt forklart hva port forwarding er, og også hvordan man gjør det.

Lenke til kommentar

men jeg fant den netopia modem... og når den ip i explorer så skrev jeg inn bruker navn og passord som jeg bruker på nextgentel som er min internett leverandør... og det "funket"... men det kom bare opp PROTECTED OBJECT :hmm: rart.... forklar meg please hva jeg skal gjøre?

Lenke til kommentar

De fleste modem har et HTTP interface hvor du gjør det.

Skriv ipconfig i CMD og se hva som står under "default gateway".

Skriv så denne adressen inn i et browservindu (FF, Opera, IE) og du vil koble deg til modemet.

Når du er inne på modemet kan du lete etter "pinhole".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...