Tadagast Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 Hei Har kjøpt ny pc (har bygd noen før) med følgende konfigurasjon Western Digital Raptor 74GB S-ATA Zalman Northbridge Kjøler Thermaltake Silent Boost Antec SONATA LifeStyle 380 W LS138 m/PSU OCZ Ultra 5+ Silver Thermal Paste Sapphire Radeon X800XL 256MB GDDR3 PCIe AMD Athlon 64 3500+ 2.2 GHz OEM Seagate 250GB S-ATA NCQ 7200RPM 1 st 512DDRCV400X2 (Corsair Value Select 2x512Mb (tot. 1024Mb/1Gb) Dual DDR PC3200 400MHz 184pin CL2.5) NB! Minnet er verifisert for hovedkortet. 1 st ASA8N-SLIDLX (Asus A8N-SLI Deluxe nForce4 SLI 4DDR-DIMM 3PCI 4PCIe SATA Raid Audio GB-LAN Socket939 ATX) Har skrudd sammen pcen, skrudd den på (grønt lys på hovedkortet når det er strøm på), alle vifter starter (kabinett, cpu og grafikkort). Får feilmelding av bios (se under), men maskinen fortsetter å gpå strålende (uten bilde).. Får først en lang pipelyd (lurer litt på om slutten av den lange kanskje er to korte), så er det noen sekunder pause før det kommer to korte før fire vanlige pip. Tok ut minnet og fikk da lange pip. Når jeg også tok ut skjermkortet fikk jeg fortsatt lang to korte fire meldingen Tror det er en Award Bios på hovedkortet, men finner ikke denne feilkoden der. Skjermen fungerer garantert, men får bare opp pausebildet når jeg prøver å slå på den nye maskinen (skjermen blir ikke aktivisert) Har resatt CMOS ved hjelp av jumper og uttaking av batteri Har ingen andre kort i nå enn alle tre strømkablene (24 pin + 4 pin + en tilfeldig 4-pin (ser ut som molex)), cpu med vifte, vifte, minne, alle små kontaktene for HDD activity, power osv. og en harddisk (s-ata) Må jeg ha flere ting tilkoblet? Har ikke fått testet komponentene andre plasser ennå. Har noen ideer om hva som kan være feil (har lest alle andre poster i demnne kategorien)? Har noen peiling på i hvilken rekkefølge hardware blir testet av bios? Evig takknemlig om noen kan hjelpe Beste hilsen G Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå