Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Åpne porter (Netopia)

Anbefalte innlegg

Har skiftet til Netopia ruter og vet delvis hvordan jeg åpner porter men NGT har spesielle regler for porter under 1000. Jeg skal åpne port 412 så lurer litt på hva jeg skal gjøre.

Leste en guide om at jeg måtte legge til input og output filter men var så dårlig forklart. Det funka ihvertfall veldig dårlig så hvis noen kan skrive hva jeg må gjøre for å åpne port 412 med Netopia vær så god !

Endret av Tahiro
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må åpnes i filteret ja men tenkte noen hadde mer detaljert guide over hva jeg skal velge av instillinger. Har prøvd å adde porten både som Source og Destination og begge deler men ingenting som funker.

Endringswebben er så lite forklart som går det går an å lages.

Savner Cisco hvor jeg kunne bare skrive alt for hånd.

Endret av Tahiro
Lenke til kommentar

Vist du vet i hvilken sammenheng du skal åpne portene så hadde det vært lettere, si at du skal åpne porter til et eller annet fildelingsprogram eller at du skal kjøre en server så kan du trykke på et tilvalgt program på lista som jeg legger ved her og det vil komme frem en detaljert guide over hva du skal gjøre !Netopia

Her er en guide http://portforward.com/english/routers/por...300/default.htm

Endret av zuco~
Lenke til kommentar

Sett Forward til "Yes" for å tillate trafikk gjennom brannmuren og spesifiser IP adressen dit du vil trafikken skal rutes (Bruk tabulator tasten til å forandre dette, bekreft med Enter.) Destination IP Adress 10.0.0.2 (eller annen lokal adresse som benyttes) Eller IP adressen maskinen som skal motta trafikken har Source IP Address 0.0.0.0 (alle adresser kan koble til)

Source- og DestinationAdress Mask kan stå som 0.0.0.0 Sett "Protocol Type" til ønsket protokoll (Som oftest TCP). Dette må du skrive inn med bokstaver, trykk Enter for å bekrefte.

Velg "Dest. Port Compare" og velg videre fra ny meny "Equal".

Velg "Dest. Port ID" og spesifiser her portnummer (som du tidligere la inn i Network Adress Translation).

Velg til slutt "ADD THIS FILTER NOW" og trykk enter.

Her er noe av forklaringa fra NGT for porter under 1000 men selvsagt forklarer de ingenting om hva slags addresse jeg skal bruke på øverste her.

Man kan sette på Force Routing og da skal man spesifisere en addresse som skal routes gjennom. Det sier meg egentlig ingenting.

Lenke til kommentar

Siden det sikkert er DC det er snakk om, er det bedre å bruke en annen port enn 411/412. Da kan man like godt ta en som ikkje stoppes i filteret, og man unngår den problematikken. Mange ISP'er er uansett begynt å strupe port 411 og 412.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...