Gå til innhold

AGP 8X skjermkort på AGP 4X hovedkort?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Brusfantomet,

Enig at her gjelder det å ikke forhaste seg.

Zipman,

Skulle ønske jeg hadde fått bedre svar ja.

Merkelig at folk som sitter hele dagen og snakker med mennesker om data ikke er mer oppegående.Når det gjelder Dell,som jeg kjøpte hjemme-PC av som egentlig koster skjorta,800 brutto pr. mnd. i 3 år :cry: inkl. software,support,etc.

så må man kunne ta et oppfølgende spørsmål når kunden ønsker ytterligere informasjon.

De fleste som kjøper PC kommer til å oppgradere/kjøpe ny etter 2-3-4 år,dermed bør man yte maks service for å kunne ha fortrinn i den harde konkurransen som gjelder på dette feltet.

Bra dette forumet finnes. Lærer mye her og har fått bra svar av dere som hjelper meg med disse spørsmålene.

Takker og bukker.

Lenke til kommentar
På det siste skjermkortet jeg kjøpte sto det bare kompatibelt med AGP 8X.

Dette gjalt et 6800 Ultra fra Aopen.

Det gamle FX5700 kortet mitt står nå i en maskin med AGP 4X slott.

Så det kan vel ikke garanteres at alle AGP 8X kort går på AGP 4X hovedkort, eller tar jeg feil?

Nå skal vel AGP 8X i seg selv være bakoverkompatibelt med 4X

Lenke til kommentar

Det beste hadde kansje vert om du kjente noen som har et 8X kort og testa dette. Det som hadder vert et tankekors er at hvis jeg husker riktig så er eldre agp kort på 3.3 volt. Tror ikke det er en heldig kombinasjon hvis hk prøver og mate et 1.5 volt kort med 3.3 volt. men tror faktisk at 9700 pro er 1.5 volt da det er garantert at det passer i mitt hk, og jeg har også et X800XT (altså 1.5 volt)

Lenke til kommentar

Brusfantomet: Se på linkene i mitt forrige innlegg. Det er spor i AGP-porten som skal gjøre det idiotsikkert. Dvs. hvis hovedkortet og skjermkortet ikke er kompatibelt så vil de ikke passe sammen.

Hvis trådstarter kunne tatt bilde av AGP-porten på hovedkortet sitt så kan vi enkelt sammenligne med et bilde av skjermkortet han vil kjøpe for å se om de passer sammen.

Lenke til kommentar

Hmm.. det var en dårlig skisse. Jeg er ikke sikker på om den er riktig heller med tanke på AGP-porten.

Men det virker lovende siden jeg fant et par linker der denne PCen utstyres med et 8x AGP kort: Radeon 9700 Pro.

Link 1 og Link 2.

Edit: Jeg er litt treg i oppfattelsen i dag.. Du har jo allerede et 8xAGP kort i PCen din. ;)

Edit 2: Jeg har funnet et par bilder av Radeon X800 AGP og Radeon 9700 pro, og de har litt forskjellig "keying" (hakk), og har dermed ikke samme kompatiblitet med gamle hovedkort.

Altså har X800 kun 1,5V-keyen. For kompatibilitet må altså porten på hovedkortet ditt se ut som den nest øverste porten på dette bildet. Hvis skissen i det forrige innlegget ditt stemmer (skyggen av "keyen" i bakenden av AGP-porten) så skal det altså være kompatibelt.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...