PC^2020 Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 I Norge har vi mange lange strekninger, 2 felts med gjerde mellom kjøreretningene. Her er det som regel 80-100KMT fartsgrense, men kunne det ikke egentlig vært enda høyere uten å få flere ulykker? Feks. 120km/t? Lenke til kommentar
Jon@s Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 Jo, 110 eller 120 burde gå greit. For ordens skyld er det verdt å nevne at samferdselsministeren har foreslått 110 km/t som fartsgrense på gode motorveistrekninger, noe som sannsynligvis vil bli innført i løpet av et års tid. Etterhvert som Norge får et større motorveinett og nordmenn får mer erfaring med motorvei-kjøring vil vi kanskje se enda høyere fartsgrenser en gang i fremtiden... Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 De beste veiene i Norge (f.eks. E18 fra Vestfold på vei mot Oslo) kan tåle 130 km/t og da med "sikker kjøring" i følge statens veivesen. Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 24. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2005 jada, greit at vi får en sakte øking så blir vi vandt med det. Først 90, så 100, så (nå snart) 110.. osv osv osv.. til slutt så blir det Autdobahn her.. Men først må vi ha bort de idiotene som elgger seg rett foran pansret ditt.. og de som ikke blinker når de skifter felt... Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 Vil heller ha ein kraftig opprusting av vegane her på vestlandet eg...fleire strekker med europaveg er rett og slett ein skam. Lenke til kommentar
oro2 Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 Vil heller ha ein kraftig opprusting av vegane her på vestlandet eg...fleire strekker med europaveg er rett og slett ein skam. Enig her. På østlandet er det milevis med motorvei. Her har vi for det meste smale dårlige veier. Noen få kilometer motorvei med 80 sone i Bergen og litt med 90sone i Rogaland. Og skal vi få gjort noe må det jo fullfinansieres med bompenger (f eks Rennfast). Lenke til kommentar
Jon@s Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 Enig. Det er ikke bare E18 og E6 som må bygges ut, også E39 trenger en kraftig ansiktsløftning spør du meg. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 Greia med norge er at det er noe som heter snø som daler ned på veien om vinteren. Uerfarne idioter vil da ikke tilpasse farten etter forholdene, men fortsatt kjøre så fort som fartsgrensen tillater med snø på veien. Uansett hvordan dekk du har vil 130km/h på snø gå til helvete om du skal svinge i tillegg. Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 Greia med norge er at det er noe som heter snø som daler ned på veien om vinteren.Uerfarne idioter vil da ikke tilpasse farten etter forholdene, men fortsatt kjøre så fort som fartsgrensen tillater med snø på veien. Uansett hvordan dekk du har vil 130km/h på snø gå til helvete om du skal svinge i tillegg. De klarer det i Tyskland, der går fartsgrensen betraktelig ned dersom det f.eks. begynner å regne. Elektroniske skilter langs veien fikser biffen. Men enig med andre her, E39 trenger en skikkelig ansiktsløftning! Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 De klarer det i Tyskland, der går fartsgrensen betraktelig ned dersom det f.eks. begynner å regne. Elektroniske skilter langs veien fikser biffen. Sant nok. Men i tyskland kjører de ikke med piggdekk på motoveiene, så man slipper all denne sporingen. Du merker stor forskjell på å kjøre i 160km/h på norsk motorvei og i tyskland, spesielt om du bytter filer. Ikke at det er noe særlig til argument, men en uerfaren sjåfør i altfor kraftig bil vil muligens få problemer? Lenke til kommentar
Umbra Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 (endret) - Innholdet er slettet - Endret 7. januar 2006 av Umbra Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 25. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2005 mente 2 felt i hver kjøreretning Lenke til kommentar
Umbra Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 (endret) - Innholdet er slettet - Endret 7. januar 2006 av Umbra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå