Glipp Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 (endret) Hei.. Før jeg formaterte PC'en min hadde jeg inn FFDSHOW og XVID.. alt sammen funket fett.. helt til jeg formaterte PC'en.... installerte FFDSHOW og Xvid, og lastet ned trailere osv osv.. så ble plutselig alt helt fargefyllt.. og aner ikke hvorfor.. funket fett før. men ikke nå.. er det noen som vet hva feilen kan være ? før noen spør.. har BARE FFDSHOW, Xvid og DivX liggene inne på PC'en... ingen annen codec.. hvis noen vet hvordan jeg fixer det ville det vært fint. -takk PS: et bilde er med for og vise et eks... edit2: hmm bilde ble bare svart.. fjerner det.. men alt blir grønt, orange, osv osv Endret 24. juni 2005 av *Magnus* Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 Jeg har akkurat samme problemet. Før jeg formaterte greide jeg helt fint å se filmer og dvd-er ¨på dataen. Nå blir alt bare så altfor lyst og masse rare farger dukker opp på skjermen! Jeg har prøvd K-Lite Codec pack og windows Xp codec pack, men ingen av dem fungerte. Jeg har ikke brukt codec-ene samtidig. Lenke til kommentar
miCro Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 *Magnus* skrev: edit2: hmm bilde ble bare svart.. fjerner det.. men alt blir grønt, orange, osv osv Bruker du WMP til å spille av film? I så fall kan du ta et screen shot av hva som vises i WMP spiller ved å trykke Ctrl + i . Lenke til kommentar
shit89 Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 Jeg tror dette utelukkende dreier seg om driverproblemer. Har samme problemet selv og fikk problemet etter jeg installerte de nye driverne fra nvidia. Jeg gikk i sikkerhetsmodus og da funka filmene helt fint. (Dette fordi sikkerhetsmodus bruker default driver til skjermkortet) Har ikke annet råd enn å bruke VLC, men selv foretrekker jeg bsplayer eller WMplayer, så en løsning hadde vært fint. Send screenshot for å se om vi har samme problem da! Lenke til kommentar
Glipp Skrevet 24. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2005 jupp.. VCL player fixet problemet takker for svar Lenke til kommentar
shit89 Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 Men det er bare en midlertidig løsning dessverre. Liker ikke VLC personlig, men det er den eneste avspilleren jeg kan bruke... Hvilken driver bruker du? Lenke til kommentar
Glipp Skrevet 25. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2005 fixet faktisk problmet ved og installere windows media player 10 hadde 9 fra før.. så nå funker alt sammen Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 Vel jeg har vel også oppdatert til den nyeste nvidia-driveren. Mye mulig at det er grunnen. Tror jeg skal prøve å innstallere en eldre nvidiadriver så funker det sikkert Lenke til kommentar
viani Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 hadde akkurat samme problem (har det fremdeles fordi det er de nyeste nvidia driverne sin feil, og jeg har slettet de gamle ) Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Dersom du hadde leitet i codec kategorien eller søkt hadde du sikkert kommet over denne eller lignende: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=436902 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå