Gå til innhold

Folkeaksjonen mot norsk EU-medlemsskap?


Anbefalte innlegg

Jeg legger ikke skjul på at jeg er varm tilhenger av at Norge kommer seg med i EU, men dette er ikke det relevante for denne tråden.

 

Det jeg ønsker å ta opp er denne bevegelsen som kaller seg "Folkebevegelsen mot norsk EU-medlemsskap". I motsetning til den store nei-organisasjonen Nei Til EU så snakker disse folkene om vår grunnlov som utgangspunkt til at vi ikke kan melde oss inn. De skal visstnok være en ytterliggåene bevegelse.

 

Det er lett å skjønne at grunnloven ikke gir rom for å melde oss inn i EU, men jeg vil si at grunnloven vår har lite med dagens virkelighet å gjøre. Vi har jo allerede masse bestemmelser som egentlig strider mot grunnloven, f.eks. internasjonale avtaler, sametinget etc. Det beste er nok egentlig å lage en ny grunnlov, men uansett, bør grunnloven vår være med i EU-debatten i det hele tatt? Jeg mener at vi bør konsentrere oss om andre ting i debatten.

 

Videre påstår de at 140 av stortingets 165 representanter er med i Europabevegelsens hemmelige stortingsgruppe. Det skal visstnok foregå forræderi på høyt nivå blant representantene.

 

Dersom jeg ikke har missforstått, så sier de samme at etter krigen så begikk jøder og jesuitter statskupp i Norge (i det skjulte) og satte statsmakten vår ut av spill.

 

Dette gir meg meget ekle følelser, og overnevnte bør gi folk en viss anelse om hvilke folk som sannsynligvis står bak bevegelsen, men er det noen av dere som vet noe mer om dette, eller faktisk tror på det de sier?

 

Siden deres: http://landsforraderi.123webhotell.no/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe, de er jo gale.

 

Si opp Telenor med øyeblikkelig virkning. Telenor stengte av vår e-post. De hevdet at e-posten til oss var virusbefengt. VI har telenors virusfilter til 27,- pr mnd. Sannheten om Telenor er at de har sluppet inn "virus- ormer" i vår datamaskin for å ta rotta på vår virksomhet.

 

Men de vet jo ikke at FME sitter bak spakene her. Så de prøvde seg. Så Telenor farer så absolutt ikke fram slik reklamen tilsier, jfr du er så trygg hos dyktige Telenor, vi har virusfilter osv. Dette viser hva Telenor bruker sin kompetanse til. Vi oppfordrer alle som leser dette å skifte over til TELIO.

 

Har Telenor andre motiver for å stenge e-posten vår? Jo, ser ikke bort ifra at JA-siden har klaget på enkle e-poster ifra oss om korrupsjon hos våre politikere. FME sendte en enkelt e-post til en lakseeksportør som svarte oss med et surt brev hvor det stod at det bare var flott at vi ble boikottet av norsk media. Dette brevet vil vi offentliggjøre her snart.

 

Litt paranoid i dag, kanskje?

Lenke til kommentar

Hehehehehe!! En smule paranoid ja.

 

Jeg mener det finnes mange viktigere argumenter enn grunnloven mot EU-medlemskap.

 

Det er da kjent ytre-høyre metoder med konspirasjonsteorier. Alt er styrt av jøder og hemmelige organisasjoner som jobber for å sette oss alle i fella. Det verste er kanskje at de tror på det selv.

Lenke til kommentar
Hehe, de er jo gale.

 

Si opp Telenor med øyeblikkelig virkning. Telenor stengte av vår e-post. De hevdet at e-posten til oss var virusbefengt. VI har telenors virusfilter til 27,- pr mnd. Sannheten om Telenor er at de har sluppet inn "virus- ormer" i vår datamaskin for å ta rotta på vår virksomhet.

 

Men de vet jo ikke at FME sitter bak spakene her. Så de prøvde seg. Så Telenor farer så absolutt ikke fram slik reklamen tilsier, jfr du er så trygg hos dyktige Telenor, vi har virusfilter osv. Dette viser hva Telenor bruker sin kompetanse til. Vi oppfordrer alle som leser dette å skifte over til TELIO.

 

Har Telenor andre motiver for å stenge e-posten vår? Jo, ser ikke bort ifra at JA-siden har klaget på enkle e-poster ifra oss om korrupsjon hos våre politikere. FME sendte en enkelt e-post til en lakseeksportør som svarte oss med et surt brev hvor det stod at det bare var flott at vi ble boikottet av norsk media. Dette brevet vil vi offentliggjøre her snart.

 

Litt paranoid i dag, kanskje?

Høres ut som enkelte her inne. :p

Lenke til kommentar
Hehe, de er jo gale.

 

Si opp Telenor med øyeblikkelig virkning. Telenor stengte av vår e-post. De hevdet at e-posten til oss var virusbefengt. VI har telenors virusfilter til 27,- pr mnd. Sannheten om Telenor er at de har sluppet inn "virus- ormer" i vår datamaskin for å ta rotta på vår virksomhet.

 

Men de vet jo ikke at FME sitter bak spakene her. Så de prøvde seg. Så Telenor farer så absolutt ikke fram slik reklamen tilsier, jfr du er så trygg hos dyktige Telenor, vi har virusfilter osv. Dette viser hva Telenor bruker sin kompetanse til. Vi oppfordrer alle som leser dette å skifte over til TELIO.

 

Har Telenor andre motiver for å stenge e-posten vår? Jo, ser ikke bort ifra at JA-siden har klaget på enkle e-poster ifra oss om korrupsjon hos våre politikere. FME sendte en enkelt e-post til en lakseeksportør som svarte oss med et surt brev hvor det stod at det bare var flott at vi ble boikottet av norsk media. Dette brevet vil vi offentliggjøre her snart.

 

Litt paranoid i dag, kanskje?

:!: :!: haha,passe paranoide de folka der :p.

 

Er selv imot EU,men dette blir å dra det for langt.

 

:!: haha,jeg klarer ikke slutte å le av dem :p

Lenke til kommentar
Man slipper å fylle opp lommeboka med 20 forskjellige valuta-enheter når man skal ta seg en rundtur i Europa.

Ja, og det må nok også være det eneste.

Pluss at EU samlet vil få en sterkere økonomisk styrke med felles valuta.

Meningen er jo at EU skal bli en økonomisk stormakt da, konkurrere med USA, Kina osv. Dessuten er jeg glad i standardisering, aller helst burde hele verden bruke samme valuta kanskje, men uansett, hvorfor skal vi bruke forskjellig mnt i Norge og Sverige. Tull og tøys!

 

Jaja, nå ble dette på siden da, men uansett denne Folkeaksjonen blir vist boikottet av media, noe som kanskje beviser hva de bygger på?

 

Å nei, de kaller ikke vanlige nordmenn som støtter Norge i EU for landsforrædere, men de har visstnok planer om å stille Erna Solberg for rette, når Europabevegelsen er kastet ut fra tinget, som de sier.

Lenke til kommentar
Det er et svært viktig poeng at EU-medlemskap er i strid med Grunnloven. Dette impliserer at det ikke holder med 50 % flertall for medlemskap; man må ha 75 % flertall for at man skal kunne endre Grunnloven.

 

Det er riktig at det er i strid med grunnloven å melde oss inn, men dette kan løses på følgende måte:

 

Det kreves kun simpelt flertall for å sende EU-søkanad, dvs. over 50%. Dette går greit dersom H og AP tilsammen kaprer over halve stortinget, og stoltenberg bruker sin "partipisk" som det kalles, dvs. at alle AP-representantene tvinges av landsmøtet til å stemme for søknad. Er ikke dette nok så må det kanskje søkes støtte hos FRP. Flere FRPere vil nok støtte opp, mens partiet selv stiller krav om to folkeavstemninger.

 

Går dette greit så er det bare å sende søknad av gårde. Så må det holdes folkeavstemning. Dersom flertallet av nordmenn dvs. over 50% sier ja, så har de fleste parti sakt at de vil akseptere dette selv om de er i mot (i hvert fall SV og ganske sikkert KRF, muligens kun SP av partiene på stortinget som ikke vil bøye seg for folkets mening) og dermed vil det kunne la seg gjøre å endre grunnloven.

 

Eneste problemet vil muligens være at grunnloven må endres over to stortingsperioder, var det ikke slik? Dette vil kunne bli et problem da Erna og H vil ha Norge in så fort som mulig, og vi helst bør følge en pulje på flere land inn i unionen, f.eks. Kroatia i 2009, evnt. sammen med Island dersom de vil inn.

 

Og her kommer en annen ting fa denne aksjonen:

http://landsforraderi.no/html/gull.html

Seriøst, kan ikke tenke meg til at noen tror på dette.

 

Forøvrig mener jeg det er slik at det er politikerne som bestemmer tolkningen av grunnloven. Man kan prøve å saksøke Erna for landsforæderi, men man vil sannsynligvis aldri nå fram. Dette unnskulder visst Folkeaksjonen med at dommeren er medlem av Europabevegelsen. :!:

 

Ærlig talt, det beste hadde vært å fengsle disse folkene til neste EU-kamp er over, så slipper vi at nazister og ekstreminister forsøpler debatten, hehe. :w00t:

Næida...

Endret av [Protus]
Lenke til kommentar
Man slipper å fylle opp lommeboka med 20 forskjellige valuta-enheter når man skal ta seg en rundtur i Europa.

Hva med å bruke kredittkort? Vi som er født etter krigen bruker ofte slike tekniske nyvinninger...

 

nei til norsk eu medlemskap.. vill IKKE ha euro!! 

Man trenger ikke innføre Euroen selv om man blir medlem av EU. Euro-samarbeidet er et eget samarbeid man kan velge å stå utenfor. Som for eksempel Storbritannia gjør.

 

]Å nei, de kaller ikke vanlige nordmenn som støtter Norge i EU for landsforrædere, men de har visstnok planer om å stille Erna Solberg for rette, når Europabevegelsen er kastet ut fra tinget, som de sier.

Høres mistenkelig likt ut som en viss norsk nynazistisk organisasjon med navn Vigrid? De skal jo visstnok ta over Stortinget. Det var jo ikke så lenge siden de utlyste at de trengte en ny nettside. Designeren skulle få betaling når de fikk flertallet på Stortinget... jippi?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...