wiak Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 - 32 pixel pipelines er også urealistisk. Foruten at et slikt produkt vil være massivt minnebåndbredde og CPU begrenset så har jeg liten tro på at ATi har klart å implentere SM3.0 samtidig som å dobble antallet PS/pixel pipelines. å Geforce 7800 har 24 pipelines og jeg tipper de vil oppgradere hastigheten og pipelines når de får noe å konkurere med bare se på X800, X800 PRO og X800 XT, XT har 16 pipelines, PRO har 12 pipelines jeg trur R520 vil ha 18 i Standard, 24 i PRO, og 32 i XT og XT PE som vis du se på X800 korta Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 Rykter om nVidia G80: 32 SIMD channels [~ pipelines] 2 TMUs/ALUs (programovatelné texturovací jednotky kombinované s ALUs) 32x2 [8 quads], 16x4, 128x0 [= 4 Z/Stencil per clock] combinations 500-550MHz core, 90nm low-k 380 mil. tranzistors NPOT texture support Segment AntiAliasing, FSAA MS [Fully programmable AA sample patterns], RGSS support 2 ROPs with 4 MSAA samples per pass (2x 4 FSAA vzorky za prùchod) 8 MSAA samples [single-pass] / 16 MSAA samples [dual-pass] Temporal/Stochastic MultiSampling Tweaked angle-adaptive AF Ability to force an AF level for the entire scene Accelerated DST ops 2 internal Vertex/geom. units via optimized cell-engines vertex texturing with filtering (bi/trilinear, 16-tap aniso) UltraShadow G Tile-based [deffered] rendering [conception from GigaPixel] SLI nFinite (použití neomezeného množství èipù v SLI díky rozdìlení tiles mezi èipy) 256-bit memory bus and support for new DRAM densities and speeds embedded 128kB SRAM cache for TB-operations Microsoft WGF 1.0/2.0 compatible, OpenGL 2.0+ http://www.pctuning.cz/titulnistrana/defau...atID=75&LayID=2 Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 24. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2005 Rykter om nVidia G80: Masse specs... Nei dette kan overhodet ikke stemme, det er urealistisk og jeg mener et alt for høyt antall med pipelines /Ironi-pirkemodus Off. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 Forresten, skulle ikke R5xx hete Xaveon eller no slikt? Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 (endret) å Geforce 7800 har 24 pipelines og jeg tipper de vil oppgradere hastigheten og pipelines når de får noe å konkurere medbare se på X800, X800 PRO og X800 XT, XT har 16 pipelines, PRO har 12 pipelines jeg trur R520 vil ha 18 i Standard, 24 i PRO, og 32 i XT og XT PE som vis du se på X800 korta R420 har 16 pipelines, G70 har 24. Implentere flere pipelines er ikke en minor task. Hvis det var planlagt en 32 pipes G70 så ville den nettopp hatt 32 pipelines, med en quad avslått for GTX. Og igjen, dette ville nok vært en ganske ubalansert konfigrasjon. Edit: For å illustrere at G70 allerede er ganske båndbredde begrenset så er dette første gang der anti-aliasing har gitt en større ytelsetap (i visse situasjoner) fra forrige generasjon. Endret 24. juni 2005 av MistaPi Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 25. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2005 (endret) R520 : Støtte for H.264 decoding The Inquirer Nvidia kom med litt feilaktige (FUD) informasjoner om R520? The Inquirer Støtte for PS3.0 Bekreftet : Shader 3.0 Crytek , står også litt om sannsynligheten for en 350million chip med 32 pipelines (lav). Litt mere om patch 1.32 til Farcry og ati sitt r520 her : Crytek & Farcry Endret 25. juni 2005 av Malvado Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå