Gå til innhold

R520 Spesifikasjoner ute nå. (sannsynligvis)


Malvado

Anbefalte innlegg

- 32 pixel pipelines er også urealistisk. Foruten at et slikt produkt vil være massivt minnebåndbredde og CPU begrenset så har jeg liten tro på at ATi har klart å implentere SM3.0 samtidig som å dobble antallet PS/pixel pipelines.

å Geforce 7800 har 24 pipelines og jeg tipper de vil oppgradere hastigheten og pipelines når de får noe å konkurere med

bare se på X800, X800 PRO og X800 XT, XT har 16 pipelines, PRO har 12 pipelines

 

jeg trur R520 vil ha 18 i Standard, 24 i PRO, og 32 i XT og XT PE som vis du se på X800 korta ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Rykter om nVidia G80:

 

32 SIMD channels [~ pipelines]

2 TMUs/ALUs (programovatelné texturovací jednotky kombinované s ALUs)

32x2 [8 quads], 16x4, 128x0 [= 4 Z/Stencil per clock] combinations

500-550MHz core, 90nm low-k

380 mil. tranzistors

NPOT texture support

Segment AntiAliasing, FSAA MS [Fully programmable AA sample patterns], RGSS support

2 ROPs with 4 MSAA samples per pass (2x 4 FSAA vzorky za prùchod)

8 MSAA samples [single-pass] / 16 MSAA samples [dual-pass]

Temporal/Stochastic MultiSampling

Tweaked angle-adaptive AF

Ability to force an AF level for the entire scene

Accelerated DST ops

2 internal Vertex/geom. units via optimized cell-engines

vertex texturing with filtering (bi/trilinear, 16-tap aniso)

UltraShadow G

Tile-based [deffered] rendering [conception from GigaPixel]

SLI nFinite (použití neomezeného množství èipù v SLI díky rozdìlení tiles mezi èipy)

256-bit memory bus and support for new DRAM densities and speeds

embedded 128kB SRAM cache for TB-operations

Microsoft WGF 1.0/2.0 compatible, OpenGL 2.0+

 

http://www.pctuning.cz/titulnistrana/defau...atID=75&LayID=2

Lenke til kommentar
å Geforce 7800 har 24 pipelines og jeg tipper de vil oppgradere hastigheten og pipelines når de får noe å konkurere med

bare se på X800, X800 PRO og X800 XT, XT har 16 pipelines, PRO har 12 pipelines

 

jeg trur R520 vil ha 18 i Standard, 24 i PRO, og 32 i XT og XT PE som vis du se på X800 korta ;)

R420 har 16 pipelines, G70 har 24. Implentere flere pipelines er ikke en minor task. Hvis det var planlagt en 32 pipes G70 så ville den nettopp hatt 32 pipelines, med en quad avslått for GTX. Og igjen, dette ville nok vært en ganske ubalansert konfigrasjon.

 

Edit: For å illustrere at G70 allerede er ganske båndbredde begrenset så er dette første gang der anti-aliasing har gitt en større ytelsetap (i visse situasjoner) fra forrige generasjon.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar

R520 :

 

Støtte for H.264 decoding The Inquirer

 

Nvidia kom med litt feilaktige (FUD) informasjoner om R520? The Inquirer

 

Støtte for PS3.0 Bekreftet : Shader 3.0 Crytek , står også litt om sannsynligheten for en 350million chip med 32 pipelines (lav).

 

Litt mere om patch 1.32 til Farcry og ati sitt r520 her : Crytek & Farcry

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...