Gå til innhold

R520 Spesifikasjoner ute nå. (sannsynligvis)


Malvado

Anbefalte innlegg

Radeon X900 XT-PE

• 32 Pixel-Pipelines

• 10 Vertex-Shader Einheiten

• 90nm low-k bei TSMC

• 500 Mhz Chiptakt

• 700 MHz (1,4 Ghz) Speichertakt

• 512 MB GDDR-3

 

Radeon X900 XT

• 32 Pixel-Pipelines

• 10 Vertex-Shader Einheiten

• 90nm low-k bei TSMC

• 450 Mhz Chiptakt

• 600 MHz (1,2 Ghz) Speichertakt

• 512 MB GDDR-3

 

Radeon X900 Pro

• 24 Pixel-Pipelines

• 10 Vertex-Shader Einheiten

• 90nm low-k bei TSMC

• 450 Mhz Chiptakt

• 600 MHz (1,2 Ghz) Speichertakt

• 256/512 MB GDDR-3

 

Radeon X900

• 16 Pixel-Pipelines

• 8 Vertex-Shader Einheiten

• 110nm low-k bei TSMC

• 500 Mhz Chiptakt

• 500 MHz (1,0 Ghz) Speichertakt

• 256/512 MB GDDR-3

 

Kilde : Ati-News

Endret av Malvado
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Personlig så mener jeg at disse spesifikasjonene er helt råe, stemmer de så kommer ytelseøkningen til å bli veldig stor i forhold til forrige generasjon.

 

Lanseringsdato har blitt nevnt at det skal være sånn ca medio juli/august.

Lenke til kommentar
Nvideas svar blir ganske interesant 7800 ultra any one?

vel, ultra versjonen kan vel stilles sammen med:

Radeon X900 Pro

• 24 Pixel-Pipelines

• 10 Vertex-Shader Einheiten

• 90nm low-k bei TSMC

• 450 Mhz Chiptakt

• 600 MHz (1,2 Ghz) Speichertakt

• 256/512 MB GDDR-3

 

Eller kansje en smule bedre, hvem vet :D

 

Ellers så må du opp i G80 for å likestille det kraftigste.

Lenke til kommentar

Det er nevnt at G70 Ultra skal komme med 32 pipes, er litt usikker på om dette kan stemme da noen sier at GTX skal være toppmoddelen. Uansett så får vi se når ati kommer med sine skjermkort hva nvidia velger å svare med.

 

Ser også at de første rykter om R600 er ute, fant disse spesifikasjonene :

 

65nm

64 Shader pipelines (Vec4+Scalar)

32 TMU's

32 ROPs

128 Shader Operations per Cycle

800MHz Core

102.4 billion shader ops/sec

512GFLOPs for the shaders

2 Billion triangles/sec

25.6 Gpixels/Gtexels/sec

256-bit 512MB 1.8GHz GDDR4 Memory

57.6 GB/sec Bandwidth (at 1.8GHz)

WGF2.0 Unified Shader

 

Tar det med en stor klype salt, kan neppe stemme, men vi får se...

Endret av Malvado
Lenke til kommentar
R520 forsinket.

Ble ATI tatt på sengen av Nvidias lansering med produktet allerede i butikkene?

Tror nok at du har litt rett der, Ati hadde sikkert ikke forventet at Nvidia skulle greie å få produktet sitt ut i butikkene såpass tidlig, derimot så er det jo ikke akkurat høysessong for kjøp av skjermkort i sommermånedene og det hadde sikkert vært ekstra ille om dette hadde skjedd ved juletider.

 

Vi kommer til å se skjermkortene slutten av juli medio august tipper jeg, men er ikke villig til å satse en sykkeltur på det nei.

 

Robin B : Når det gjelder low-k kan man vel si at det ikke eksisterte før, men ikke se bortifra at de nå har fått prossesen til å virke på lavere krymping.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Det eneste som egentlig imponerer meg, er antall Pixel-Pipelines.

Det andre synes jeg høres ut som en ok forbedring, men å gå fra 16--> 32PP, er rimelig bra :thumbup:

 

 

2xX900XT PE har potensiale til å gjøre 20.000 poeng i 3dmark05(overklokket :D )

 

Men alt i alt...en skikkelig Nvidia-killer!

Endret av Ozelot
Lenke til kommentar

Radeon X900 XT-PE :p dette har jeg tro på...... håper det stemmer da. uansett lurer på om ATI klarer og følge opp nvidias fine nye trend med lavere strømforbruk og mindre varme. og ikke minst og stoppe dette med papir lanseringa, har jo ikke akkurat sett crossfire i butikken enda

Lenke til kommentar
De har neppe rot i virkeligheten. 110nm low-k eksisterer ikke.

um, jo?

 

enten det, eller så har HW.no feil på specs'a til X800XL her

HW.no har feil her, TSMC har ikke en 110nm low-k prosess. Dessuten er 32 pipes og X900 navnet urealistisk. Dette er garantert oppspinn.

Lenke til kommentar
Ser også at de første rykter om R600 er ute, fant disse spesifikasjonene :

 

65nm

64 Shader pipelines (Vec4+Scalar)

32 TMU's

32 ROPs

128 Shader Operations per Cycle

800MHz Core

102.4 billion shader ops/sec

512GFLOPs for the shaders

2 Billion triangles/sec

25.6 Gpixels/Gtexels/sec

256-bit 512MB 1.8GHz GDDR4 Memory

57.6 GB/sec Bandwidth (at 1.8GHz)

WGF2.0 Unified Shader

 

Tar det med en stor klype salt, kan neppe stemme, men vi får se...

Dette er bare enda mer komisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...