Gå til innhold

problemer med lyd i gitar forsterker

Anbefalte innlegg

Hei.

jeg har en Kustom Solo 16 forsterker som jeg bruker sammen med en Zoom 505 II.

idag når jeg skulle spille stod volumet på ganske høyt, noe det ikke gjorde når jeg brukte den igår. så jeg prøvde å skru ned volumet, men ingen av volum knappene funka, hverken clean eller gain. det er heller ingen forskjell i lyden om jeg trykker på lead eller rhytm(clean/gain). de 3 Equalizer knappene fungerer. er ikke noe forskjell om jeg kobler med eller uten pedalen..

noen som har noen idè om hva som kan ha skjedd? evt om det er mulig å reparer?

hvis ikke så er jo dette en veldig god grunn til å kjøpe seg en ny forsterker.. :roll:

Takker for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er kontakten på gitaren løs? Prøve å vrikke litt på kabelen - er den løs, prøv å skru den fast.

Tomt for batteri? Koble gitaren rett i forsterkeren og se hva som skjer.

-Jar

Endret av Jarek
Lenke til kommentar
Er kontakten på gitaren løs? Prøve å vrikke litt på kabelen - er den løs, prøv å skru den fast.

Tomt for batteri? Koble gitaren rett i forsterkeren og se hva som skjer.

-Jar

har prøvd med mange forskjellige kabler og bare gitar og forsterker men ikke noe forskjell.

Kustom amp, jeg syns synd på deg

hehe,. syns synd på meg selv å.. :p

Edit: prøvde forsterkern igjen nå, og nå er det nesten ikke noe lyd i det heletatt.. :no:

Endret av The_Darkness
Lenke til kommentar

Ødelagt amp? Ødelagt effektbrett?

Du kan ha ''most'' effektbrettet med foten, om du har switcha kanal. Eventuelt så har ampen svidd seg. Skjedde med min. Helt plutselig. Begynte å ryke etter å ha stått på noen timer.

Lenke til kommentar
Begynte å ryke etter å ha stått på noen timer.

Kanskje fordi vi satte fyr på den... :!: Eller var det en annen du tenkte på? :p

Da røyk det skikkelig av den, når vi tente på den. :p

Men tenkte mer på da det skjedde. Trodde det var støv ifra bakken som ble virvla opp, men ingen vet. Det kom fra bak driten :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...