Gå til innhold

Beste drink med vodka

Blåbær

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Med fare for å gå utenfor emnet her, er det noen som har noen artige ting/drinker hvor man bruker Tequila? Lyst å prøve noe annet enn den vanlige shot'ingen og de kjedelige drinkene(Sunrise og Margarita for eks.)...

går vel ikke ann å bli lei av Tequila sunrise da ? :S

Saft og vodka,er skikkelig mannfolkdrink! :roll:
Skal du drekke som et mannfolk så drekk raki, men det styre da jeg unna ihvertfall:p Endret av SuperPjokkeN
Lenke til kommentar

Noen som kan noen bra drinker som inneholder f.eks Koskenkorva Peach/Cranberry ? Kjøpte 1 flaske av de to i dag... må teste ut litt.

En jeg så på tv en gang inneholdt vodka og tranebærjuice, men nå har jeg jo begge i samme drikk :) Den var som følger:

Vodka (etter behag)

halvparten av resten med appelsinjuice

halvparten av det igjen med tranebærjuice

og til sist en presset halv blodappelsin.

Lenke til kommentar

Drakk vodka+appelsinjuice+san fransisco drink mix i går. :sick: Trodde det skulle være godt, men den gang ei.

Så jeg gikk over til noe annet, som VIRKELIG var digg!

30-40% vodka

20% sukker

30% sprite

10% limesaft (enten fra flaske eller ferskpresset)

Yummy :yes: Smaker sinnsykt søtt, men er veldig godt og smaker veldig lite alkohol.

Lenke til kommentar

Liten oppskrift:

Kjøp deg frosset bær, i sånn pose som finnes i fryseren på alle butikker. Kjøp inn 1 og halv liter sprite, ha vodka helst noe som Absolut som kanskje ikke har all verden til ettersmak. Få tak i litt peppermynte.

Først tar du 1 kg frosset bær og 3-4-5 dl vodka (husk vodka'en MÅ sammen med de frosne bæra før du gjør noe annet!!!) (jordbær, solbær, bringebær, kommer på samme), tar du de i en mixmaster, 20 sekund på max styrke. Da har du en graut av en eller annen konsistens.

Så tar du å legger det der i en bolle/stor mugge, så fyller du på med så mye sprite du føler må til for å få den rette smaken (jeg vil si litt over 1 liter, men ikke mye, fyll heller på med 2 kanskje 3 dl mer med vodka).

Da er det bare peppermynten som mangler, men den må du være UHYRE forsiktig med, ellers stjeler den ALT for mye smak. Prøv deg frem veldig forsiktig, ok?

Det du nå har er en iskald, frisk longdrink som du IKKE klarer kjenne NOE alkohol av, garantert. Hvis du da ikke bruker en vodkasort som lukter ekkelt og smaker det samme, les Borsi Jeltzin vodka.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Fyr løs, hva er den beste oppskriften dere har for å lage en god drink der man smaker minst mulig alkohol.

Har en flaske vodka hjemme nå og lurer hva jeg skal blande det med for at det skal smake godt og minst mulig alkohol. :dribble:

Takker for alle svar. Men begrens off topic snakk.

Altså her tar jeg utgangspunkt i første post.

Lime er jeg helt enig i, glemte det.. Jeg brukte 2 lime sammen med bæra og alkoholen i mixmasteren, blir litt "fruktkjøtt-rester" men det er godt:)

Han spurte om vodka, jeg mener vodka funker perfekt her:)

Syntes det smakte jeg!:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...