yarr Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 (endret) Hørte et smell og kjente svidd lukt i hovedkortet etter å ha byttet ut 2x256mb pc2700 ram med 2x512mb pc3200 ram. Lyden (hørtes ut som en gnist eller noe) kom i samme øyeblikk jeg trykket på Power-knappen. Lukten kom fra et sted i nærheten av IDE-kontrollerne, men jeg kunne ikke se noen skade. Etter dette ville den ikke boote. Viftene går i gang, men ellers skjer absolutt ingenting. Har nå byttet hovedkortet til et nytt av samme type, uten noen forandring. Er CPU'en ødelagt, eller kan det være strømforsyningen som gjør det? Har prøvd med et annet skjermkort også btw. CPU: Athlon XP (barton) 2500+ Hovedkort: Abit NF7-S og NF7-S2 Gfx: Ati Radeon 9800 pro PSU: 340w Endret 24. juni 2005 av yarr Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 Test med en annen strømforsyning. Hvis det heller ikke fungere, prøv en anne CPU hvis du får lånt deg en (eller har en liggende ) Jeg mistenker strømforsyningen siden det sa "poff". Lenke til kommentar
yarr Skrevet 24. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2005 Legger ved et bilde av cpu'en. Ser det er noen små, mørke flekker på den...? Lenke til kommentar
skeletor_ Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 det ser ut som om cpu'n er svidd, men det må naturligvis ikke være tilfellet her. min cpu ser også litt sånn ut og den er riktig nok ikke svidd, men skadet. måtte klokke den ned. prøv med annen strømforsyner ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå