Gå til innhold

Et 7800 Like kraftig som to 6800?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vel, et 7800GTX er raskere enn 2x6800ultra i SLi, pluss at 7800GTX har støtte for alle spill, som da ikke Sli har på mange gamle spill.

Vel, men det blir nå ikke lenge det korte er best fordi, nå kommer nå X900XT PE som da kommer til å ta ledelsen.

Har 7800GTX en Dual GPU?

Hvor gammelt er 6800 egentlig?

Endret av chills
Lenke til kommentar
Vel, et 7800GTX er raskere enn 2x6800ultra i SLi, pluss at 7800GTX har støtte for alle spill, som da ikke Sli har på mange gamle spill.

Vel, men det blir nå ikke lenge det korte er best fordi, nå kommer nå X900XT PE som da kommer til å ta ledelsen.

Har 7800GTX en Dual GPU?

Hvor gammelt er 6800 egentlig?

Vel, Asus kommer med et 7800GTX dual gpu, fordi at de ikke ville lansere 6800ultra med dual gpu.

Vel, korte har vel vert på markedet ca 10-11månder snart...

Vel, er jo ikke sp mye vitså kjøpe 7800GTX for di ati og nvidia slipper jo snart ut sine virkelige flagskip som da skal bringe grafikken til den neste level.

Det blir da rundt til høsten/ eller jul

Lenke til kommentar
Vel, er jo ikke sp mye vitså kjøpe 7800GTX for di ati og nvidia slipper jo snart ut sine virkelige flagskip som da skal bringe grafikken til den neste level.

Det blir da rundt til høsten/ eller jul

Vel ! Da bør man ha minst en FX 55/ 64 4000 som CPU.... ;)

Lenke til kommentar

To 6800 kort bruker vel godt over 200w, med de følger det får for støynivå og varme i PCen.

Ett 7800 kort bruker 100w :thumbup:

Og "noen" her på forumet har lenge hevdet at det bare var tull å kjøpe ett 6800 kort med tanke på å sette i ett til, fordi det ville komme kort som var raskere og bedre. Nå er det nye kortet ute, og det spiser to 6800 til frokost :cool:

Og det har like god ytelse i alle spill, mens ett SLI-oppsett varierer fra ingen ekstra ytelse til +70% i beste fall.

Den eneste grunnen til å ha ett SLI-oppsett er etter min mening at man skal ha det raskeste som er mulig å få tak i, uansett kva det koster. Og da må man naturligvis ha to stk av det som til enhver tid er det raskeste kortet. Sånt blir dyrt i lengden :whistle:

For endel år siden drev eg på på den måten. Eg har i ettertid regnet ut at eg på ca to år brukte 160k på oppgraderinger :blush:

Lenke til kommentar

Forskjellen er nok der, man kommer fort til å merke at 7800Gtx kommer til å yte jevnt bedre en 2x6800 i sli da 7800Gtx alltid kommer til å yte 100% mens sli kan yte alt fra 0% til 100% bedre enn 1 enkelt 6800 kort.

Edit : sent ute.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar
Heldig for meg da, som rakk å endre min ordre på 2 * 6800GT til 2 * 7800GTX!

Kommer i neste uke..... GLEDE SEG!

det er over 10000,- i grafikk.... driter du penger?

Alt er relativt. Noen bruker lett 10k en helg på fylla. Eller 10k på felger til bilen, 10k i klær...osv. Så kan det diskuteres hva som var den beste investeringen ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...