Gå til innhold

Under 18, og ta med kvoten. Konsekvenser?

svalbard

Anbefalte innlegg

I værste fall blir han skikkelig vanskelig å ha med å gjøre, og det vil du egentlig ikke oppleve. Men jeg "smugler" med meg det jeg er i Sverige, i mitt tilfelle, for å kjøpe jeg. Tenker aldri på kvoter eller noenting. Da ser jeg sikkert ikke så skyldig ut når jeg kjører over grensa igjen heller. Har aldri blitt stoppet selv, og aldri med muttern og fattern gjennom 18år med ferie heller - som også "smugler".

Rubber_Glove_2.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er alltid når man smugler ting at de faktisk stopper deg. Besteforeldrene mine har en bra historie med det. De har kjørt over svenskegrensa hundrevis av ganger, og aldri blitt stoppet av tollen (de hadde bare med seg litt for mye). Så tok de en breiside og pakka hele bilen full av tobakk og kjøtt. Og gjett om de ble stoppa i tollen da? :yes:

Tobakk er dritbillig på Svalbard (har familie der og er oppe 2 ganger i året selv), men det er ikke verdt å smugle ned uante mengder likevel.

Jepp får selv tobakk derfra,på lovlig vis selvsagt.

men han jeg får hos røyker ikke selv dermed får jeg beholde kvoten og det koster 10kroner og 50 øre for en pakke, til sammenligning koster den ca 150 kr i Norge, med andre ord tar staten ca 140 kr i avgifter :no:

Lenke til kommentar

men han jeg får hos røyker ikke selv dermed får jeg beholde kvoten og det koster 10kroner og 50 øre for en pakke, til sammenligning koster den ca 150 kr i Norge, med andre ord tar staten ca 140 kr i avgifter :no:

Sikker på at du ikke blander her?

Sist jeg sjekket kostet det ca 90kr for en 5pk med tobakk. Mens en 20pk ferdig rullet koster vel ca 11kr.

Lenke til kommentar

men han jeg får hos røyker ikke selv dermed får jeg beholde kvoten og det koster 10kroner og 50 øre for en pakke, til sammenligning koster den ca 150 kr i Norge, med andre ord tar staten ca 140 kr i avgifter  :no:

Sist jeg sjekket kostet det ca 90kr for en 5pk med tobakk. Mens en 20pk ferdig rullet koster vel ca 11kr.

hva??? 11 spenn for en 20 pakning?? :dribble::dribble:

Lenke til kommentar

men han jeg får hos røyker ikke selv dermed får jeg beholde kvoten og det koster 10kroner og 50 øre for en pakke, til sammenligning koster den ca 150 kr i Norge, med andre ord tar staten ca 140 kr i avgifter  :no:

jævlig billig :dribble::dribble:

hvor mye koster snus der da??

Lenke til kommentar
kan umulig stemme med 11kr for en 20pk :nei:

Det er jo halvparten av svenske/danske priser jo! Kan umulig koste 10kr for snus :hrm:

Jo, snus koster vel 13kr tar jeg ikke feil. (Er sikker på at det ikke koster mer enn 20kr)

Og ja, det er mulig, siden det IKKE er noen avgifter der oppe. ALT av tax free varer er sykt billig.

Lenke til kommentar
Hei.

Jeg skal til Svalbard i slutten av sommeren, og i den anledning tenkte jeg å kjøpe med deg noe snus/røyk etc.

Men hvordan er det hvis jeg blir tatt med de lovlige kvanta, selv om jeg er under 18år?

Du HAR vel egentlig ikke noe lovlig kvantum av tobakksvarer når du er under 18, har du vel?

Lenke til kommentar
du må dekke eskmen med aluminiums folie. (innvendig spklart, fordi at da funker ikke alle de scannemaskinene så bra)

Høres ikke særlig smart ut. Tror ikke sikkerhetsfolkene blir særlig mindre mistenksomme dersom de støter på en eske hvor scanneren plutselig ikke virker ...

Lenke til kommentar
du må dekke eskmen med aluminiums folie. (innvendig spklart, fordi at da funker ikke alle de scannemaskinene så bra)

aluminiumsfolie i vesker er bare tips til butikktyver, tror ikke det hjelper mot metallscanner :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...