Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

FTP bak brannmur

Anbefalte innlegg

Sitter i et nettverk, bak en server, som kun kjører winxps brannmur. Hvordan kan jeg få en ftp-server (jeg bruker bulletproof-ftp) til å virke på min maskin?? Vet at man må åpne/redirect port 20 og 21. Hvordan får man gjort dette rett??? Noen med samme problem??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kommer an på hvilken ruter du har ? Har du bredbånd fra NGT, og netopia-ruter ? Da har det stått en del om akkurat det problemet på forumet her, har slitt litt med det selv.

Dette er en god side for oppsett av netopia-ruteren fra NGT: http://www.tellefsen.net/netopia.php

Men det første du må gjøre er å sette faste interne ip'er på maskinene i ditt interne nettverk, slik at du vet hvilken ip du skal forwarde trafikk til.

Jeg fant nettopp ut at Norton Personal Firewall fuc*et opp litt for meg, har disablet den for tiden. Du som kjører norton P. F; har du NGT ?

Lenke til kommentar

Har satt opp noen FTP-servere (med DNS2GO), men desverre ingen med software brannmurer, og absolut ikke XP´s.... :smile:

Men det er som en annen sa her at du må "forwarde" port 20-21 til den maskinen FTP-serverprogrammet ligger på.

Hva bruker du for å dele Internettilkobblingen til den/de andre maskinen(e)??

Om det er Windows eget Internettdelningsprogram du bruker kan du nok bare glemme det å skaffe noe annet. WinProxy, Proxy+ eller noe av det andre somfinnes på markedet. Kjøre du med et riktigt serveroperativsystem i servern bør det kanskje finnes noe der for å "forwarde".

Hvorfor kan ikke FTP-programmet ligge på servern?? Det hadde gjort det hele mye enklere.........

Lenke til kommentar

du må nok antagligvis sette opp FTP-server'n til å kjøre passive mode også.. når du ikke har offisiell IP på ftp-server'n nytter det ikke å forwarde porter til ftp'n, den må kjøre passive da. FTP er ikke beregnet på å kjøre bak firewall / NATing. Jeg satte opp en FTP server bak en smoothwall forrige dagen....

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-25 11:09, laaknor skrev:

du må nok antagligvis sette opp FTP-server'n til å kjøre passive mode også.. når du ikke har offisiell IP på ftp-server'n nytter det ikke å forwarde porter til ftp'n, den må kjøre passive da. FTP er ikke beregnet på å kjøre bak firewall / NATing.
Jeg satte opp en FTP server bak en smoothwall forrige dagen....

Og fikk det til å funke? Hvem prog da? Har sliti max med det samme...

Akke

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-25 11:09, laaknor skrev:

du må nok antagligvis sette opp FTP-server'n til å kjøre passive mode også.. når du ikke har offisiell IP på ftp-server'n nytter det ikke å forwarde porter til ftp'n, den må kjøre passive da. FTP er ikke beregnet på å kjøre bak firewall / NATing. Jeg satte opp en FTP server bak en smoothwall forrige dagen....

Har ikke "offisiell" IP, og bruker en FTP der jeg "forwarder" porter gjennom en router til FTP-servern. Kjører min FTP i både "active" og "passive" Det har ikke noe med om du har "offisiell" IP eller ikke, men hva som sker i routern når du får anrop på port 20-21.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...