Bjarnez Skrevet 24. juli 2002 Del Skrevet 24. juli 2002 Sitter i et nettverk, bak en server, som kun kjører winxps brannmur. Hvordan kan jeg få en ftp-server (jeg bruker bulletproof-ftp) til å virke på min maskin?? Vet at man må åpne/redirect port 20 og 21. Hvordan får man gjort dette rett??? Noen med samme problem?? Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 24. juli 2002 Del Skrevet 24. juli 2002 Jeg fant ikke ut hvordan man kan konfigurere winXP sin firewall. Jeg bare koblet den ut og bruker nå Norton Personal firewall. Den er i allefall lett å konfigurere. Lenke til kommentar
MistaWu Skrevet 24. juli 2002 Del Skrevet 24. juli 2002 Jeg veit ikke åssen man gjør det i Winxp, men du må forwarde ftp porten til den pc'n du skal bruke ftp server'n på! (port 21 & 20). Lenke til kommentar
thotta Skrevet 24. juli 2002 Del Skrevet 24. juli 2002 Det kommer an på hvilken ruter du har ? Har du bredbånd fra NGT, og netopia-ruter ? Da har det stått en del om akkurat det problemet på forumet her, har slitt litt med det selv. Dette er en god side for oppsett av netopia-ruteren fra NGT: http://www.tellefsen.net/netopia.php Men det første du må gjøre er å sette faste interne ip'er på maskinene i ditt interne nettverk, slik at du vet hvilken ip du skal forwarde trafikk til. Jeg fant nettopp ut at Norton Personal Firewall fuc*et opp litt for meg, har disablet den for tiden. Du som kjører norton P. F; har du NGT ? Lenke til kommentar
Bjarnez Skrevet 24. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2002 kjører ikke med noen ruter. Hvordan gjorde du det i norton pf??? Jeg sitter også bak en proxy:( Kjører noen av dere dns2go?? Ingen med ftp-peil her?? Lenke til kommentar
Bjarnez Skrevet 24. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2002 hva er forskjell på en passiv og aktiv ftp-server. Vet at det har noen med brunnmurer å gjøre. Lenke til kommentar
Jazzy4668 Skrevet 25. juli 2002 Del Skrevet 25. juli 2002 Har satt opp noen FTP-servere (med DNS2GO), men desverre ingen med software brannmurer, og absolut ikke XP´s.... :smile: Men det er som en annen sa her at du må "forwarde" port 20-21 til den maskinen FTP-serverprogrammet ligger på. Hva bruker du for å dele Internettilkobblingen til den/de andre maskinen(e)?? Om det er Windows eget Internettdelningsprogram du bruker kan du nok bare glemme det å skaffe noe annet. WinProxy, Proxy+ eller noe av det andre somfinnes på markedet. Kjøre du med et riktigt serveroperativsystem i servern bør det kanskje finnes noe der for å "forwarde". Hvorfor kan ikke FTP-programmet ligge på servern?? Det hadde gjort det hele mye enklere......... Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 25. juli 2002 Del Skrevet 25. juli 2002 du må nok antagligvis sette opp FTP-server'n til å kjøre passive mode også.. når du ikke har offisiell IP på ftp-server'n nytter det ikke å forwarde porter til ftp'n, den må kjøre passive da. FTP er ikke beregnet på å kjøre bak firewall / NATing. Jeg satte opp en FTP server bak en smoothwall forrige dagen.... Lenke til kommentar
Akke Skrevet 25. juli 2002 Del Skrevet 25. juli 2002 Quote: Den 2002-07-25 11:09, laaknor skrev:du må nok antagligvis sette opp FTP-server'n til å kjøre passive mode også.. når du ikke har offisiell IP på ftp-server'n nytter det ikke å forwarde porter til ftp'n, den må kjøre passive da. FTP er ikke beregnet på å kjøre bak firewall / NATing. Jeg satte opp en FTP server bak en smoothwall forrige dagen.... Og fikk det til å funke? Hvem prog da? Har sliti max med det samme... Akke Lenke til kommentar
Jazzy4668 Skrevet 25. juli 2002 Del Skrevet 25. juli 2002 Quote: Den 2002-07-25 11:09, laaknor skrev:du må nok antagligvis sette opp FTP-server'n til å kjøre passive mode også.. når du ikke har offisiell IP på ftp-server'n nytter det ikke å forwarde porter til ftp'n, den må kjøre passive da. FTP er ikke beregnet på å kjøre bak firewall / NATing. Jeg satte opp en FTP server bak en smoothwall forrige dagen.... Har ikke "offisiell" IP, og bruker en FTP der jeg "forwarder" porter gjennom en router til FTP-servern. Kjører min FTP i både "active" og "passive" Det har ikke noe med om du har "offisiell" IP eller ikke, men hva som sker i routern når du får anrop på port 20-21. Lenke til kommentar
Bjarnez Skrevet 25. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2002 jeg er fortsatt ikke et eneste steg nærmere målet mitt. Det må jo gå an!! Lenke til kommentar
engkje Skrevet 25. juli 2002 Del Skrevet 25. juli 2002 Detter er enkelt: Gå inn på nettverkstilkobblingen din og avansert. (samme sted som du huket av for brannmur.) Nede til høyre har du settings -> velg hva du vil åpne for! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå