Gå til innhold

noen spørsmål om Athlon X2

§xs§

Anbefalte innlegg

Hei!

Nå har eg fått meg AMD Athlon64 X2 4200+.

Og Nr. på den er ADA4200DAA5BVCDBHE0514UPAW1004545E50237.

Er dette ein bra versjon av prosessoren?

Og seier den noko spessielt om prosessoren?

Og har den den nyeeste type minne kontroller? (den som skulle gji meir ytelse og sånn)

Endret av §xs§
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei ikkje enno..

Mangker skjermkort og disker:(

Skal bestille sk om2-3 veker når eg får lønn :) Då blir da 7800GXT :dribble:

Og nett bestil disker. wd250s-ata og ein nec dvd-brenner.

Endret av §xs§
Lenke til kommentar

Har nett opp lånt meg eit skjerm kort i stad for og sjå på tempraturane og sånn i bios.

Den låg på 26grader (uten cool`n quiet på) etter 1 time i bios med viftene på lov (shuttle sn25p).

Og volten låg på 1.2 på cpu'en.

Synes detta var litt digg eg :!: eller? :)

Lenke til kommentar
Som tittelen seier har eg fått meg X2 i dag, X2 4200+.

Så uhyre interessant!

Flotte greier, men trenger vi en tråd om det? :hmm:

Grunnen til at eg lagde tråden var at eg ville vita ka nummeret på prosessoren betyr. om eg hadde fått noko spessielt eller noko.. om det var ei(to) nedgraderte kjerner eller noko (4600 ned klokka eller noko)

Lenke til kommentar
Som tittelen seier har eg fått meg X2 i dag, X2 4200+.

Så uhyre interessant!

Flotte greier, men trenger vi en tråd om det? :hmm:

Grunnen til at eg lagde tråden var at eg ville vita ka nummeret på prosessoren betyr. om eg hadde fått noko spessielt eller noko.. om det var ei(to) nedgraderte kjerner eller noko (4600 ned klokka eller noko)

Ser den er produsert i uke 14 i år,men hva det betyr er vel for tidlig å si noe om, det må vel komme flere tester av disse først.

Men uansett gratulerer med ny cpu :thumbup:

Lenke til kommentar

Ok, skjønner. Leste litt kjapt isted :blush:

Lenke til kommentar
cosmo03X Skrevet 25/06/2005 : 02:12

QUOTE (§xs§ @ 24/06/2005 : 23:55)

Ok, skjønner. Leste litt kjapt isted 

He he, vel til cosmo03X's forsvar syns jeg nok trådstarter kan med fordel omformulere topic til spørsmålsform. Så slipper man at det forveksles med en meningsløs skrytetråd av en uprøvet cpu ;)

Forøvrig er vel svaret enn så lenge slik som Snekkern sier, ikke så mange erfaringer med disse enda. :)

Lenke til kommentar
Ok.

Vist topic'en er dorlig kan eg godt bytte. :)

Men eg er ikkje så veldig oppfinnsom va meg så eg veit ikkje heil ka eg skal kalle den. :(

Tips?

Du kan feks kalle den "noen spørsmål om Athlon X2" elns.

Det jeg lurer på er hvordan i huleste folk har råd til en cpu som koster 4600 for så og kjøpe seg et 7800 GTX i tillegg om noen uker...

Kunne saktens gjort det selv, men da hadde jeg blitt blakk som ei kirkerotte :p

Lenke til kommentar
V36a Skrevet 25/06/2005 : 13:05

Du kan feks kalle den "noen spørsmål om Athlon X2" elns.

Det jeg lurer på er hvordan i huleste folk har råd til en cpu som koster 4600 for så og kjøpe seg et 7800 GTX i tillegg om noen uker...

Ja, noe sånt hadde vært bedre som overskrift eller om det er plass "Spørsmål om A64 X2 og produksjonsnr"

Vet ikke, syns det kan være vanskelig selv med gode topic, men den du har er jo kun en egenerklæring om at du har X2, og det er jo strengt talt ikke viktig for de fleste av oss... :p

Noen har vel betalt for mye skatt i løpet av året kanskje V36a... Ellers er det vel ofte snakk om prioriteringer, selv har jeg hatt bil/motorsykkel som hobby tidligere, og det er ikke vanskelig og få regningene til å strekke til da heller...

Highend datautstyr har jo egentlig blitt ganske folkelig priset tross alt. Min første 286 med ekstra ram, og nåleskriver kostet nesten 30.000 Det var dyrt det, tilsvarer vel en del mer i dag, og slenger du 35-40 000 på bordet til maskin og printer i dag får du relativt grei ytelse ;)

Men dette var kanskje en liten avsporing...

Ser frem til at du får litt mer resultater inn i denne tråden §xs§ :)

Lenke til kommentar
V36a Skrevet 25/06/2005 : 13:05

...

...

Noen har vel betalt for mye skatt i løpet av året kanskje V36a...

Ser frem til at du får litt mer resultater inn i denne tråden §xs§ :)

Måten eg har fått rå til detta er pga ein yrkesskade i høgre handa min (møsta 2 fingrer, følelse i hånda og avstiva handledd)

Og fekk meg litt midlertidige penger på 16k til dess eg får yrkesskade erstatning

Og eg får atførings penger på 10k i månen til og leva på.

Eg ska legge inn resultat når eg får resten av delene ja :)

Endret av §xs§
Lenke til kommentar

Du har noen poeng der ja pcp160, glemte at skattepenger og forsåvidt feriepenger og kommer inn denne mnd.

§xs§: Ok, da forsto jeg straks mer.. Slike yrkesskader er noe dritt, har en der jeg jobber som kappet av seg tre fingre for et par uker siden, det er ikke noe jeg higer etter for å si det sånn!

Men uansett, du må poste benchmark-resultat ol når du får mekket sammen maskinen din da :)

Lenke til kommentar
Måten eg har fått rå til detta er pga ein yrkesskade i høgre handa min (møsta 2 fingrer, følelse i hånda og avstiva handledd)

Ikke for aa vaere stygg paa noen som helst maate, men hvordan skal du klare aa bruke tastatur/mus med saapass store skader paa haanda?

Lenke til kommentar

Ikke for aa vaere stygg paa noen som helst maate, men hvordan skal du klare aa bruke tastatur/mus med saapass store skader paa haanda?

hehe.. ja.. da er litt vanskeligt.. må halda musa litt vrid i handa og ha musa veldig følsom siden eg så vidt klarer og bevega handa, så det går såvidt.. men eg kan bare gløyma og skriva med den.... men eg kan ikkje ha data til yrke lenger for og sei da sånn..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...