stian_20 Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 (endret) Jeg sitter fortsatt og sliter med pcen jeg nettopp har bygget. Nå booter den tilsynelatende helt greit; kommer med feilmelding Bios update incorrect, cpuid=0000 osv, før den lister opp pci devices, og så stopper helt opp. Den finner riktig nok harddisken, men åpenbart ikke OSet... På HDen ligger ferdig installert Win2000 SP4, som virker fint på en annen maskin. PCen bootet til DOS da jeg brukte en win98 oppstartsdiskett, men det stopper der. Er det noen som kan gi meg noen tips, som ikke involverer å installere windows på nytt? for øvrig mulig at BIOS ikke finner MBR (master boot records)? Oppsett: Asus p4s800 MB flashet til 1.009 Celeron D 335 2,8ghz OCZ 512mb minne Liteon Dvdbrenner Diskettstasjon Seagate Barruca HD Win 2000 Sp4 Endret 24. juni 2005 av stian_20 Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 Det høres ut som du trenger å cleare CMOS. Les i hovedkortmanualen hvordan. Hvis du har Win2k installert fra et tidligere hovedkort, så bør du ikke boote dette direkte. Installer heller Win2k på nytt på toppen av den gamle (repair/reparer), hvis du ønsker å beholde de installerte programmene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå