xqus Skrevet 24. juli 2002 Del Skrevet 24. juli 2002 Jeg har nettopp oppgradert en PC og stappet inn et MSI KT3 ULTRA hovedkort og en AMD Duron 1.2 GHz prosessor. Problemet mitt er at pcen ikke vil boote. Den starter fint, finner alle komponenter og alt ser ut til å funke fint. Men når win2k starter å boote, får jeg bluescreen, med meldingen 'inaccessible_boot_device'. Jeg har og testet med en boot disk, og boote fra den, men får feilmelding 'Ugyldig system disk'. Jeg har en noe svak strømforsyning, men sitter på en kraftigere, men er usikker på om det kan være problemet. Lenke til kommentar
Lindsay Skrevet 24. juli 2002 Del Skrevet 24. juli 2002 se i bios hviken hd som den booter ifra det er som sagt vanskelig hvis de ligger på hd-0 og i bios står det at du skal boote fra hd-1 feks. Lenke til kommentar
xqus Skrevet 24. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2002 Vel, som sagt, den nekter å boote fra noe somhelst, ikke engang a. Når jeg booter fra hd-0, så kommer den første skjermen i win2k oppsarten opp (den svarte med stripe nederst:p), men så kresjer den. Lenke til kommentar
streeter Skrevet 24. juli 2002 Del Skrevet 24. juli 2002 Installer windows på nytt oppå den gamle. Windows har neppe fått med seg at du har byttet HK'et... Når du installerer oppå den gamle installasjonen skulle det virke. (les: trenger ikke å formatere) Gjorde det samme med XP nettop, og fikk samme problemet. Men det funka å reinstallere. Lenke til kommentar
xqus Skrevet 24. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2002 Quote: Den 2002-07-24 18:30, streeter skrev:Installer windows på nytt oppå den gamle.Windows har neppe fått med seg at du har byttet HK'et...Når du installerer oppå den gamle installasjonen skulle det virke. (les: trenger ikke å formatere)Gjorde det samme med XP nettop, og fikk samme problemet. Men det funka å reinstallere. Hvordan skal jeg installere noe når den ikke vil boote verken fra diskett eller CD? Lenke til kommentar
streeter Skrevet 24. juli 2002 Del Skrevet 24. juli 2002 sett maskina til å boote fra cd i BIOS... + sjekk at du har en cd som booter, Noen dårlige pirat cd'er booter ikke Lenke til kommentar
xqus Skrevet 24. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2002 Vel, har prøvd det.. den vil ikke boote fra noe.. Lenke til kommentar
streeter Skrevet 24. juli 2002 Del Skrevet 24. juli 2002 Om dette heller ikke virker, ville jeg sjekket at alt er koblet riktig... At du ikke har skrudd noen IDE kabler Lenke til kommentar
streeter Skrevet 24. juli 2002 Del Skrevet 24. juli 2002 Om alt er riktig... Da har du et problem. Prøv å skifte psu'en før du ringer til support hos dem du kjøpte stashet fra Lenke til kommentar
streeter Skrevet 24. juli 2002 Del Skrevet 24. juli 2002 evt. flash en ny bios... kan ikke tro at det hjelper, men er man desperat? Uansett, så vil ikke win2k boote før du har reinstallert... Så du må bare finne en måte å reinstallere på... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå