Gå til innhold

PC vil ikke boote

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp oppgradert en PC og stappet inn et MSI KT3 ULTRA hovedkort og en AMD Duron 1.2 GHz prosessor. Problemet mitt er at pcen ikke vil boote. Den starter fint, finner alle komponenter og alt ser ut til å funke fint. Men når win2k starter å boote, får jeg bluescreen, med meldingen 'inaccessible_boot_device'.

Jeg har og testet med en boot disk, og boote fra den, men får feilmelding 'Ugyldig system disk'. Jeg har en noe svak strømforsyning, men sitter på en kraftigere, men er usikker på om det kan være problemet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, som sagt, den nekter å boote fra noe somhelst, ikke engang a. Når jeg booter fra hd-0, så kommer den første skjermen i win2k oppsarten opp (den svarte med stripe nederst:p), men så kresjer den.

Lenke til kommentar

Installer windows på nytt oppå den gamle.

Windows har neppe fått med seg at du har byttet HK'et...

Når du installerer oppå den gamle installasjonen skulle det virke. (les: trenger ikke å formatere)

Gjorde det samme med XP nettop, og fikk samme problemet. Men det funka å reinstallere.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-24 18:30, streeter skrev:

Installer windows på nytt oppå den gamle.

Windows har neppe fått med seg at du har byttet HK'et...

Når du installerer oppå den gamle installasjonen skulle det virke. (les: trenger ikke å formatere)

Gjorde det samme med XP nettop, og fikk samme problemet. Men det funka å reinstallere.

Hvordan skal jeg installere noe når den ikke vil boote verken fra diskett eller CD?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...