Gå til innhold

Blåskjerm under installasjon av XP Pro

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har nettopp kjøpt Netshop sitt kampanjetilbud for mai/juni. Jeg kjøpte maskinen uten operativsystem, siden jeg hadde en XP Pro fra min gamle.

Under installasjonen får jeg blåskjerm hver gang og det på forskjellige steder i installasjonen. En gang ble maskinen nesten ferdig men da den skulle restarte ble bare skjermen helt svart...(Selv om jeg prøvde å reboote flere ganger) Blåskjermen sier at dersom det er første gangen jeg ser denne meldingen skal jeg restarte maskinen. Det gjør jeg hver gang og installasjonen begynner på nytt.

PS Jeg fikk installert Windows en gang, men da fikk jeg så mye driver problemer at jeg valgte å formatere.... :no:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar...

Joda, etter noe tekst om å prøve igjen og en anmodning om å kontakte system ansvarlig dersom det ikke virket, stod det en lengre kode på bunnen av skjermen. Jeg husker ikke nøyaktig hva den var. Det stod også at jeg måtte fjerne nyinstallerte komponenter.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183

Føler med deg... Datatrøbbel er surt. Virker som noe hardware-relatert problem. Men ikke se bort ifra at biosen er problemet.

Lenke til kommentar

Nei, Det er ikke OEM. Meldingen er i forkortet versjon som følger: Øverst på skjermen står det IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

Deaktiver minnefunksjoner som Buffering og Skygging. Fjern nyinstallert maskinvare. Skaff oppdaterte windows komponenter.

Teknisk info:

XXX STOP: 0000000A (0X00000004, 0X00000000, 0X804EFB93)

:hmm:

Lenke til kommentar

han har 2 brikker. prøv å ta ut den ene og la den andre stå igjen. har hatt slike problemer før med datamaskiner på jobb. først prøver du å ta ut en, funker ikke det tar du ut den andre å setter i den første. funker ikke det prøver du å sette en brikke i den midterste ram sloten. dette har også funka hos meg i visse tilfeller.

Lykke til.

Lenke til kommentar

Hei!

Takk for hjelpen. Jeg fikk endelig installert windows kl 0500 i natt og det uten at jeg måtte ta ut noe hardware. Ikke spør meg hvorfor det gikk, men løsningen var å prøve på nytt 4 ganer uten å formatere. Etter det prioriterte jeg windows oppdateringer via nettet og vips er det en god og stabil maskin uten en hikke så langt. Mener dere at jeg har et problem med RAM brikkene mine slik at jeg bør kontakte Netshop for å få dem byttet? Slik det ser ut nå, kan det være at noen komponenter i PCen var litt vel nye i forhold til installasjons versjonen av XP eller?

Lenke til kommentar

Hei igjen dere.

Jeg var nok litt kjapp med å kalle det for en stabil og god maskin. :cry: Når jeg belaster minnet mye får jeg blåskjerm et øyeblikk og maskinen restarter.Jeg har kjørt memtest86+ og minnet feilet i test nr 5. Da bestemte jeg meg for å skru opp spenningen +0.1 volt på DDR RAM og etter det ser det ut til å fungere greit. Saken er den at jeg lurer på om det er lurt å bytte den brikken som feilet uansett, siden det kan skade minnet å kjøre på for høy spenning? Netshop sier at det ikke er noe problem å skru opp spenningen 0.2 V, men andre mener noe annet... Noen gode råd?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...