Gå til innhold

AMD Athlon 1GHz @ 750 MHz??? Asus A7V-E hoverdkort Jumper-Fr

Anbefalte innlegg

Jeg har et problem med CPU'en min,den er egentlig en 1GHz cpu, men den kjører på 750MHz. :sad:

Dette er hovedkortet jeg bruker:

Asus A7V-E hovedkort 200mhz FSB Innstilt på Jumper-Free modus,jeg tror det er grunnen til at den går så treigt.

Hva skal jeg gjøre? :?:

Må jeg slå av Jumper-Free og stille dip switchene på 10x og 100mhz?

Bygde maskinen selv for ca. en uke siden. :smile:

Takk på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har samme kortet. Ikke stol på manualen. :?:

Etter at jeg oppdaterte bios til 1003 så flytta dip-instillingene seg to hakk opp i forhold til manualen. Iflg manual har jeg 10.5x multipier, men den poster på 9.5x. (sjekka 9.5x og 10x m. samme resultat, + 1.0x i avvik) Morsomt :smile:

Om du skulle ha fått en 266 er det jo bare å låse opp å korrigere, trur eg ? Eneste forskjellen er vel multiplier-låsen.

Lenke til kommentar

Mange bios'er kjører på "default mode" ved oppstart. Hvis default ikke samsvarer med prosessorhastighet så må du inn i bios og sette dette riktig. Vær oppmerksom på at default også gir deg dårlig setup sånn generelt; disabled 4x AGP osv....

Enkelte bioser har også mer agressive forhåndsvalg som optimaliserer alle innstillinger. Da kan muligens prosessorhastigheten komme av seg selv. Forhåndsvalgene er som regel på siste skjermbildet før du forlater bios

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...