Scix Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 (endret) Jeg ønsker å fjerne GRUB fra maskinen, slik at jeg starter rett opp i Windows XP, uten noen dual boot. Er dette mulig med YaST2? Det er jo noe som heter Boot Loader Configuration der inne, men tør ikke tulle med den, i frykt for å miste Windows. Bruker SuSE 9.2 Noen som kan hjelpe meg ut av dette? Edit: Leif Endret 24. juni 2005 av Scix Lenke til kommentar
olear Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 Eneste måten å fjerne GRUB er å overskrive med en annen Boot loader. Lenke til kommentar
Scix Skrevet 24. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2005 (endret) hva om jeg setter "Boot Loader Type" til "Do Not Install Any Boot Loader", og skriver dette til MBR? Edit: Hvordan er det å installere Slackware 10.1, og installere boot loaderen som følger med denne, blir da krasj da, eller fungker det fint? Er forsatt redd for Windowsen min Endret 24. juni 2005 av Scix Lenke til kommentar
krigun Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 Mener at du kan skrive over MBR i windows.. Det er en innstilling et eller annet sted, men hvor... spør ikke meg. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 Start opp Windows CDen. Velg reparer elns. Når du får kommandolinja skriv du: fdisk /mbr Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 (endret) Start opp i Windows, gå til en konsoll (cmd) og skriv "fdisk /mbr". Hvordan er det å installere Slackware 10.1, og installere boot loaderen som følger med denne, blir da krasj da, eller fungker det fint? Går helt fint. Endret 24. juni 2005 av Gimper Lenke til kommentar
ratix Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 (endret) dd if=/dev/zero of=/dev/hda bs=446 count=1 conv=noerror EDIT: Den forrige fjernet også partisjonstabellen (forandret nå) Endret 24. juni 2005 av ratix Lenke til kommentar
Scix Skrevet 24. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2005 dd if=/dev/zero of=/dev/hda bs=512 count=1 conv=noerror Øøøøh... OK! Er ikke så derven i dette faget... Lenke til kommentar
ratix Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 (endret) dd if=/dev/zero of=/dev/hda bs=512 count=1 conv=noerror Øøøøh... OK! Er ikke så derven i dette faget... Hvis du vil fjerne GRUB (bokstavelig talt) så kan du nullere bort MBR med den linja EDIT: Dette kan være nyttig siden windows vil i noen tilfeller nekte å installere bootloader over en annen en. (bug? nei, en "nyttig funksjon" ) Endret 24. juni 2005 av ratix Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 Sett inn winxpcden, når det kommer til set up menyen press R Logg inn som administrator og skriv fixmbr. fdisk /mbr burde også virke Lenke til kommentar
zyp Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 dd if=/dev/zero of=/dev/hda bs=512 count=1 conv=noerror Jeg prøvde det der en gang på maskinen til en fyr som ville ha fjernet GRUB. (FYI: snipes ) Det fjernet også partisjonstabellen. Prøvde forskjellige verktøyer for å rekonstruere den, men det ville ikke fungere skikkelig. Vi ga opp, så måtte han legge inn alt pånytt. Lenke til kommentar
ratix Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 (endret) dd if=/dev/zero of=/dev/hda bs=512 count=1 conv=noerror Jeg prøvde det der en gang på maskinen til en fyr som ville ha fjernet GRUB. (FYI: snipes ) Det fjernet også partisjonstabellen. Prøvde forskjellige verktøyer for å rekonstruere den, men det ville ikke fungere skikkelig. Vi ga opp, så måtte han legge inn alt pånytt. Snipes = ? Endret 24. juni 2005 av ratix Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå