data971 Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 (endret) Hei! Takker på forhold for alle svar! Hei jeg holder på med et program som sender iconet ned i Tray vinduet! Jeg har brukt en modul(Ligger ved!) som gjør det enkelt! Jeg bruker denne koden(Under) Til å sende iconet og menyen ned til tray vinduet: Private Sub Form_Unload(Cancel As Integer) AddToTray Me, mnuTray SetTrayTip "Chat (Klient)" Me.Hide Cancel = 1 End Sub Problemet er at jeg skal ha bort iconet når jeg klikker på Open i menyen "mnuTray" menyen heter "mnuOpen" Hva skal jeg gjøre? Det er noe som heter "RemoveFromTray" Men det avslutter hele programet!(Inkl. VB hvis man tester det) Kan noen hjelpe meg? her.zip Endret 24. juni 2005 av data971 Lenke til kommentar
Largie Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 Hei Jeg testa den modulen med å vise & skjule trayiconet via samme form, og det funka helt fint. Lenke til kommentar
data971 Skrevet 24. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2005 jeg mener at eks du trykker på en knapp den dukker opp i tray vinduet. Du trykker på en annen å den forsvinner! Men programet skal ikke avsluttes! Det skal fortsatt kjøre men ikke noe tray icon! Lenke til kommentar
data971 Skrevet 24. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2005 OK! Sorry! Fant ut at det var bare å skrive "RemoveFromTray". Lenke til kommentar
data971 Skrevet 24. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2005 (endret) Men foresten! For alle dere som ikke kan med å legge til "Tray icon" men vil lære det så se her: 1. Legg til modulen jeg la till i første Innlegg 2. Skriv koden under for å hente fram en meny du har laget i "Menu editor" kalt "mnuTray" Private Sub Command1_Click() AddToTray Me, mnuTray SetTrayTip "Skriv inn hva som skal stå når man holder musen over iconet!" Me.Hide End Sub 3. For å fjerne ikonet igjen skriv inn koden under! Private Sub Command2_Click() RemoveFromTray Me.Show End Sub Endret 24. juni 2005 av data971 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 data971: Jeg ser du har endret emnefelt til noe mer beskrivende. Det er bra! Men jeg har noe jeg må påpeke samtidig: Rediger heller det siste innlegget ditt i stedet for å bumpe tråden. mvh. Moderator Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå