Gå til innhold

Oppgradering av gammel pc for 2000 - 3000 kroner

Anbefalte innlegg

Kjæresten min har en gammel pc som hun nå endelig har funnet ut at må oppgraderes litt. Pcen skal for det meste brukes til intrenett og litt bilderedigering. Hun har også lyst til å få inn Sims 2, men blir ikke til at hun skal spille veldig krvende spill. Pcen nå er slik:

ATX Kabinett med 250W PSU

Aopen AX6BC med Pentium 2 350MHz og 288 MB ram

Nvidia TNT 16 MB skjermkort

IBM 40 GB Harddisk

Ganske nytt Creative Lydkort og 52x Phillips CD-brenner

Brenneren og lydkortet er bra nok, så det trenger hun ikke nytt av. I tillegg har hun Skjerm, tastatur, mus og høyttalere. Det hun trenger er vel først og fremst nytt hovedkort, ram, cpu og kanskje PSU også da siden denne vel blir litt svak til nyere komponenter. Hun kunne også trenge en litt større harddisk og et bedre skjermkort hvis hun kan det uten at det blir for dyrt. Hun vil ikke gi mer enn rundt 2000 - 3000, så trenger ikke å bli noe veldig bra, bare det blir litt bedre en det hun har nå siden den hun har nå blir veldig treg på internett og slikt. Noen som har noe å anbefale?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men liker ikke Intel så veldig godt selv, og særlig ikke Celeron. Ville det ikke være bedre å gå for en AMD av en eller annen slag? Hvordan er de Sempron prossesorene til AMD? Har selv en AMD XP 2000+ og er jo mer en nok for meg denne, men er ikke helt inni hva som er bra av de nye prossesorene? Og hvis hun skal ha AMD, er det da best å gå for hovedkort med Socket A eller 754? Noen stor forskjell på dem?

Lenke til kommentar

Hvis hu ikke vil bruke mer penger så er CeleronD et godt valg. De er meget stabile og yter ikke så mye dårligere enn sempron. Men det går an å tenke litt MicroATX og s939, ca 1300 for minste AMD64 og under 900 for kort med Xpress200 VGA + litt billig RAM, da yter det ikke så verst vil jeg tro. Med innebygd skjermkort blir ikke strømforbruket det helt store, trenger sannsynligvis ikke ny PSU.

Ang. Sims, vet ikke om 2'ern, men på SC4 syns jeg ikke at onboard VGA (GMA900) var spesielt dårligere enn et billig skjermkort, og Xpress200 banker GMA900/950 over hele fjøla.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...