Gå til innhold

Mer minne - Dell 9300

Toffa

Anbefalte innlegg

En kompis har nettop fått Dell 9300 med 256mb ram. Nå skal vi bestille mer minne, vet noen om denne passer: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=306872&cks=PRL

Hadde tenkt å sette den i den ledige sloten på siden av orginalbrikken.

Orginalbrikken er 256MB 533MHz DDR2 RAM (altså pc4200)

Hadde tenkt å ta twinmos siden den var billigere enn kingston, men hvis det er noe som skulle tilsi at vi ikke skulle bestille den så vil jeg gjerne ha synspunkter på det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Den TwinMOS-brikken du har funnet passer nok ikke. Det er en modell med PC 4300 - det skal være PC4200.

En annen ting som også er verdt å tenke på er å gå for 1024 Mb RAM med en gang. Dette hindrer da at du senere må oppgradere enda en gang. Og det er jo plass til maksimum 2x1024 Mb RAM i PCen. Hvis du derfor går for 1024 Mb nå, har du du fortsatt en ledig slot til den siste oppgraderingen (hvis den måtte finne sted).

Du har vel sikkert lagt mye penger i denne PCen (den koster jo flesk), og da er det jo lurt å få så mye utbytte som mulig fremover. Men hei, dette er jo bare noen tips. Velg selv hva du synes er klokest for deg.

EDIT: Jeg legger ved en link til en 1024 Mb-brikke som passer:

Kingston ValueR DDR2 SO-DIMM 1024MB CL4 Non-ECC,1.8V,128Mx64,200p DDR2 PC2-4200

Litt dyrere enn planlagt, men igjen; du slipper å oppgradere så mange ganger pluss at du heller slipper alt strevet med å selve de gamle brikkene. :thumbup:

Endret av Panofix
Lenke til kommentar

Har ikke lagt penger i den jeg, svogeren min har :) problemet er at jeg ikke har peiling på bærbare og så spør han meg om hjelp.

Så du mener hastigheten på minnet har betydning? På stasjonære har det ikke noe å si, kjører mine pc4400 på pc3500 hastighet jeg men det er ddr1 brikker....

Fikk ikke linken din til å virke men de har vist sånn brikke til 913,- på vaagen conult.. det var jo billig. Dell skulle jo ha 2.500,- for å oppgradere minnet fra 256 til 1024 :)

En ting til... aner ikke om det står cas 3 eller 4 minne i maskinen, har det stor betydning for hastigheten eller er det bare amd som trenger stramme timing?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...