meankanin Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 Hvor stor forskjell er det egentlig i bildekvaliteten om man kjører dvi versus vga tilkobling? skal kjøpe ny bærbar med ekstern skjerm. laptopen har ikke dvi-utgang, men for 1800 ekstra kan jeg få en dockingstation som har det, men som jeg strengt tatt ikke trenger. er det verdt det? har ikke så alt for mye penger. skal brukes til kontoraplikasjoner og film, ikke gaming. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 Sikkert vanskelig å gi et helt generellt svar, men jeg har fått inntrykk av at det ikke trenger å være stor forskjell. Hvis skjermen har god kvalitet så behandler den VGA signaler så bra at det blir minimal forskjell. Lenke til kommentar
chairgame Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 med DVI slipper skjermen å kalibrere og justere seg etter skifting til spill osv Lenke til kommentar
Bravofox Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 (endret) Personlig ville jeg ikke lagt ut nesten 2000 spenn for DVI. Rent hardware-messig så er det jo bedre med DVI da du slipper konverteringen frem og tilbake mellom digitalt og analogt signal, men i praksis...tror det skal litt til at du faktisk ser noen forskjeller. Jeg har begge og tror ikke jeg ville kunne skille ved en blindtest . Endret 25. juni 2005 av Bravofox Lenke til kommentar
meankanin Skrevet 25. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2005 ok, takk for svar! da bruker jeg pengene mine på fyll og fanteri i stedenfor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå