Gå til innhold

Strømforsyning. Hvor viktig?


Anbefalte innlegg

Jeg har for tiden et chieftec kabinett med en 360w PSU av samme merke... Bør eller må jeg oppgradere denne for å ha mulighet til å overklokke CPU i noen særlig grad? Har planer om å oppgradere til en en venice 3200+ om kort tid (med MSI K8N NEO4 og et X800XL kort). Muligens også nytt minne, f.eks OCZ 1024MB Dual Channel Gold E.L..

 

Av annet HW som suger strøm har jeg det vanlige... Et par optiske drev, 3 HDD, TV tuner kort, mus/tast, 3 kabinettvifter

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har chieftec 360w selv.

 

Har geforce 5950 Ultra, barton xp2500.

 

Vil tro det trekker nneonlunde samme mengde strøm, PSU'en er for svak for at jeg kan klokke begge deler :/ dablir den ustabil. Inmari synd for begge er veldig klokkbare.

 

Men det skader jo ikke å prøve seg fram :thumbup:

 

EDIT: Har forresten 2xdisker 2xcd/dvd 2xkabinettvifter 1xvolcano 11 cpu kjøler. ingen floppy

Endret av hainz
Lenke til kommentar

Strømforsyninga er som regel den viktigste komponenten i pcen din og kan være hovedproblemet til masse hårtap og mange selvmordsplaner.

 

Bruk litt tid før du kjøper deg ny, føler nesten at jeg bør anbefale deg en 500W strømforsyning, men pass på at du får tak i en tilpasset ditt behov og følsomhet (les støyfaktor), også viktig at det er en psu som ligger ca 20-40% over ditt behov.

 

Pass på at psu'en dekker dine behov, sjekk at 12V er stor nok om du planlegger innkjøp av et kraftig skjermkort og spesielt om du overklokker.

 

Noen anbefalinger :

 

Mist 500W

Bzerk 500W

 

Har også sett en NorthQ på 500W med 140mm vifte og 2 gode 12V kanaler men er litt usikker på den da jeg har litt delte erfaringer med NorthQ : NorthQ 500W

Lenke til kommentar

Bare hyggelig at jeg kunne hjelpe til :)

Et lite tips når du skal sette inn ny strømforsyning :

 

*Ta deg god tid og organiser i samme slengen alle kablene dine så at det blir mye bedre luftflyt, på denne måten så blir det litt lavere temperaturer i kabinettet ditt og dermed så slipper du at vifta går på unødvendig høyt turtall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...