Tha sims Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 (endret) Jeg har installert en midlirtidig Cpu vifte i min pc fordi radiator er ødelagt.Vifta er ikke av den beste typen, men den skal kjøle opp til en 3000+ prosessor. Jeg har en MOBILE AMD 2400+ 35W, så dette skulle gå bra. Men så ser jeg i BIOS at tempen er 70 C* etter litt spilling. WTF tenkte jeg, og kjente hvor varm CPU vifte/ heatspreaderen var, men jeg kan IKKE tro den var varmere enn ca. 37C*. Har dere noe peil. Kan se for meg to ting: Føkka HK (temperaturføleren) Føkka CPU (Core er ødelagt.) Har dere noen formeninger? Jeg har tilført KVALITETSGOOP. Jeg har tatt av vifta to ganger å tilført nytt goop for å være sikker på at ikke det er goopen/kontaktevnet sin skyld. EDIT : Er det forsvarlig å bruke CPU slik den er i dag? Endret 24. juni 2005 av Tha sims Lenke til kommentar
Pels Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 Hvis du vil være 99% sikker så anskaff et termometer. Har du montert viften riktig på, altså at den står rett på kjernen og ikke noe mellomrommer? Lenke til kommentar
Booter Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 Hvis du har for mye goop på så blir det fort varmt, det er en goop guide på HW.no 70'c er ganske mye, tror ikke jeg ville brukt PCn med mindre jeg måtte om det hadde vært min... Lenke til kommentar
BolleKalle Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 (endret) Prøv å press Heatsinken mot cpu og se om tempen foranderer seg..Gjør den det, er det dårlig montering/kontakt. Endret 24. juni 2005 av HeRbie Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 Prøv å press Heatsinken mot cpu og se om tempen foranderer seg..Gjør den det, er det dårlig montering/kontakt. Det ville ikke jeg gjort, ettersom AMD XP kjernene er så lette å ødelegge. Prøv heller å rens kjøleren med Isopropanol. Lenke til kommentar
Tha sims Skrevet 24. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2005 Tror jeg driter i problemet. Skal kjøpe meg nytt amd system. Selger HK og CPU. Takk for hjelpa . Det var ikke noe problem med kontaktevnen. En annen ting: Har vasket core + kjøler uten at det gav noen bedre resultater. Lenke til kommentar
BolleKalle Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 Prøv å press Heatsinken mot cpu og se om tempen foranderer seg..Gjør den det, er det dårlig montering/kontakt. Det ville ikke jeg gjort, ettersom AMD XP kjernene er så lette å ødelegge. Prøv heller å rens kjøleren med Isopropanol. Skal ikke hoppe på HS heller da. SKal jo bare presse den litt ned for å se temp. endring.. Den feilen har jeg gjort en del ganger på den sugne socket A festeklipsen, da var den litt skeiv, bøyd osv. Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 Den feilen har jeg gjort en del ganger på den sugne socket A festeklipsen, da var den litt skeiv, bøyd osv. *Se bort på den ødlagte AMD XP 2500+* Jaja, fekk en ny med åpen Multiplier da Lenke til kommentar
Tha sims Skrevet 24. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2005 Take it easy: Selger ikke en ødelagt CPU. Er ikke slik... Må eventuelt teste på med annen kjøler før jeg selger den.! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå