Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

telenor ADSL, finner ingen linje

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp bestilt ADSL fra telenor, de påstår at jeg har fått linjen, og hele pakka. Men jeg kobler modemet til og modemet får ikke kontakt med telenor sin server.

¨Jeg lurer på om grunnen til dette er at jeg ikke har spiltet telefonledningen på hovedkontakten, men at jeg har splitet den inne på datarommet ( hovedkontakten har jeg lagt flere kontakter fra, blant annet en til datarommet og en opp i stuen)

Må jeg ha spiltet (med spilter'n jeg fikk med telenor pakken) linje før jeg deler telefon linje utover huset? Er det grunnen til at jeg ikke får kontakt med server?

takk for alle svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har nettopp bestilt ADSL fra telenor, de påstår at jeg har fått linjen, og hele pakka. Men jeg kobler modemet til og modemet får ikke kontakt med telenor sin server.

Har du sync og har du satt opp modemet med rett brukernavn og passord, det følger med en CD som gjør dette for deg.

Kjøpte du modemet sammen med linja fra Telenor/Online?

Lenke til kommentar

Nå har jeg fått ett orange stående lys i @ på modemet (speedtouch 510)

Jeg tok turen innom 10.0.0.138 og eneste feilen jeg fant var:

Access Concentrator =

Jeg vet ikke hva jeg skal skrive der, jeg er ikke på nettet enda å ikke fått ip addresse. Noen som har peiling på hvor jeg finner det som skal skrives der eller hva som skal skrives der?

Lenke til kommentar
Jeg vet ikke hva jeg skal skrive der, jeg er ikke på nettet enda å ikke fått ip addresse. Noen som har peiling på hvor jeg finner det som skal skrives der eller hva som skal skrives der?

Den CD-en du fikk med? Prøv den.

Lenke til kommentar
den cd'en som følger med konfigurerer modemet slik at det skal fungere.. man må kjøre det første gangen man bruker modemet.. eller så må man fikse masse med modemet.. bare instaler cd'a du!

modern gjor det, men hu har sikkert itje gjort det rett. Da jeg kjørte den på nytt kom det bare opp at innstalasjonsprogrammet ikke fikk kontakt med modemet...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...