Gå til innhold

Grafikken hakker i Battlefield 2

ksolvik

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Å bedømme ut fra de ytelsetestene jeg har sett så tror jeg at selv ikke 2x GF 7800 GTX i SLI vil dra BF2 i 1600x1200 med 4xAA/16xAF helt glatt. (Jeg vil tippe på ca 45-60 FPS i demoen med et slikt oppsett).

Siden de fleste har betraktelig tregere .. err .. betraktelig mindre rask grafikkløsning enn 2x GF 7800 GTX i SLI så vil nok de fleste spille BF2 med betraktelig lavere innstillinger, evt ikke få full glede av spillet før de oppgraderer grafikkløsningen sin om et års tid eller to.

Lenke til kommentar

Jeg merker ikke noe til denne hakkingen dere snakker om...

Kjører demoen i underkant av 1280x1024, det lar seg nemlig ikke gjøre å stille oppløsningen til 1280x1024. Noen som vet hvorfor jeg ikke får stilt oppløsningen høyere? Bruker 4xAA/8xAF.

Specs i signatur!

Lenke til kommentar
Et lite hint om forbedring i bf2 er å sette AGP Aperture Size til minst 256mb.

Så noen tester på dette som anntydet drastisk økning i fps

dette utgjorde ingen forskjell for meg.. men jeg har akkurat samme "problemene" med half life 2.. når fps dropper fra 200 til 30-60 så er det jo akkurat som om at spillet "hakker".. uspillbart for meg på high textures, med et 9800pro, så jeg kjøpte et x800xl, og det utgjorde ingen forskjell for source motoren.. mens bekjente med (på papiret) mye svakere nvidia kort kjører source som smør.. (for ikke å snakke om at de har mindre minne...)

kan også nevne at første forsøk var gjordt med en athlon 2800+ og en gig minne, og andre fosøk var gjordt etter en oppgradering til amd 64 3400+ (og etterhvert x800xl).

og nevnes kan også at vedkommende som jeg solgte det første hk og cpu til kjører source lett med et 6600gt (og før det, et 4200 ti).

så dere kan nok forestille dere min forbannelse over dette.. hehe..

trekker ingen bastante konklusjoner, men det blir nok et nvidia kort på meg neste gang.. har møtt ATI "folk" som har klikka helt på meg når jeg har sagt dette, og "jeg kjører det PERFEKT med ati!!" osv.. ikke vet jeg, men dette er bare min erfaring. hadde vært "skøy" med flere innspill fra folk som har testa source på forskjellige cpu, hk og med forskjellige gpu`r.

ps at ati er bedre på AA vet jeg allerede.. men det er ikke et argument på opplevd spillefølelse ;)

Lenke til kommentar

Kan anbefale FS Autostart for automatisere stopping av services og applikasjoner før oppstart av BF2.

http://www.kensalter.com/fsautostart/

"FSAutoStart gives the user the ability to automatically shutdown services and programs to provide as much resources to running today's most demanding games and applications. It also provides the ability to launch selected programs after the selected application is launched. Lastly, it can automatically restart those programs and services previously shutdown, thus bringing the computer back to its original state. It also adds performance enhancing options like Defragment Memory"

Lenke til kommentar

Krever demoen som man får lastet ned mindre av spillet enn selve originalen av spillet gjør? For jeg har Intel P4 3,2 og 6800GT og 1GB Ram, men jeg kjører alt på fult på 1280X960 og jeg får full spillytelse.

Lenke til kommentar

Heisan. På mitt oppsett i signaturen under så kjørte jeg demoen relativt bra i 1280 med alt på high, samt 4xFSAA og 16AA. Men når jeg kjøpte hele spillet så gikk det ikke like bra. Måtte sette ned texture size til medium for å unngå forferdelig disk/minne-aktivitet som pauset spillet i 2-3 sekunder hver gang jeg så rundt et hushjørne. Og dette var uten FSAA/AA. Fikk meg til å lure på om High på teksturstrørrelse krevde 512 minne på kortet...

Etter litt testing fungerer det greit med 4xFSAA (6 funker ikke) og 4AA. Har ikke sett framen, men vil tippe 40-60 eller noe der i gården. Når mye skjer samtidig er spillbarheten akkurat i grenseland.

Lenke til kommentar

Jeg veit ikke hva slags "hakking/lagging" dere prater om, men har selv opplevd det jeg kalte "start-lagg". Alt hakkanoe voldsomt i starten, og etter å ha runda kartet et par ganger vil det roe seg ned (ADM A3500+, x800XT, 1GB OCZ). Snakka litt med noen folk og vi kom fram til at dette må være tekstur behandlingen i spillet som er litt dårlig i forhold til utnyttelse av maskinkraft, svaret er mere ram! Ok, så jeg bestiller meg 2GB TwinMOS fra komplett. Er noe krøll med inst av de, men generelt går det greit. Starter opp spillet og TADAAAAAA!!!! 1280x964 (?) 4xaa alt maksa ut, ikke en dråpe lagg!! Helt knirkefritt! Tror svaret ligger i at man burde ha rundt 2GB ram for å spillet dette spillet her. Kan ikke fatte noen annet..

Lenke til kommentar

Sliter selv med BF2... Kan spille i alt fra 10-20 sekunder før maskinen fryser seg totalt. Spiller andre spill uten problemer.

Har reinstallert BF2.

Installert nyeste drivere på alt.

Regner med at det er 6800le med 16pipes som er problemet.

Lenke til kommentar

Det kreves vel litt ekstra minne på Singelplayer da du må hoste selv..? Eller har det liten betydning? Tror jeg holder meg på 1GB minne så lenge, skal eksperimentere litt mer med innstillingene. (men så har eg muligens et 7800gtx på vei om noen uker, det burde hjelpe litt :p ).

Flott om flere testet ut det Optimizer-greien litt, og kom med tilbakemelding. Skal teste det ut selv.

Lenke til kommentar

RegRot du finner den på Ytelse og kvalitetsinstillingen rett ovenfor den boksen du er i på vedlegget ditt.

Ja jeg er veldig spent på om fler vil sjekke og så om det hjelper. Er veldig interissert og få tilbake melding fra dere om dere og fikk vekk start laggen. Kansje jeg endelig har fått hjelpet noen :thumbup: hehe

Endret av BanAnus
Lenke til kommentar
Ja jeg er veldig spent på om fler vil sjekke og så om det hjelper. Er veldig interissert og få tilbake melding fra dere om dere og fikk vekk start laggen. Kansje jeg endelig har fått hjelpet noen  hehe

Det hjalp ikke på annet enn at bilde faktisk ble litt styggere hehe...jeg måtte sette den et hakk opp igjen. Har den nå på quality.

Det var som jeg trodde, det har svært lite å si.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...