frorem Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 Går nye rykter om at det SKAL være mulig å oppgradere kartene ja, sånn etterhvert. Hvis ikke kan man jo legge inn TomTom Navigator 5 (for Pocket PC, faktisk). Pakken med Skandinaviske kart koster visst drøyt 1400,- i butikk og kan legges inn på Medion 240. (Kryr forresten av TomTom Navigator 5 i piratversjon for den som er bevandret i den verdenen...) TomTom har store leveringsproblemer, så TT Navigator 5 blir sikkert ikke veldig tilgjengelig før mot september. Oppskriften fås i forumet på GPS.no her. (I starten dreier den seg om TomTom 3, men kommer til saken etter hvert.) Edit: feil i URL. Hei. Kunne du gi meg et tips hvor jeg kan nedlaste TomTom 5 til Medion 240? Send meg PM er du snill Har nettopp anskaffet meg medion med Navigator 5 og er veldig fornøyd så langt, men tomtom hadde vært fint å ha i tillegg Lenke til kommentar
Kung Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 Heisann. Eg har ein Medion PNA240 gps med WinCE oppdatering og Poi Warner. Lastet ned fotobokser for Norge og Sverige, med icon for hastighetene. Får melding om fotobokser uansett kva side fotoboksane står. Lure på om nokon her har fått til å få melding kun fra fotoboksar som står i kjøreretningen????? Kan leve med da, men hadde vore kjekt å sluppe å få melding om fotobokser for møtende trafikk..... Takk. Lenke til kommentar
skla Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Hei, jeg er helt ny bruker av forumet - og helt novise på data! Kjøpte Medion Navigator 4,4 nå i sommer. Har "lekt" meg omkring der jeg bor (Østfold). Dessverre har jeg opplevd alvorlige feilvisninger: Veier som har vært blindvei de siste 20 åra, at for å komme hjem, blir jeg "mast" om å ta sideveier. Har prøvd rask/kort rute uten at det gjør susen. Er det kommert nye kart etterhvert? Ny E6 fra Akershus til Råde f. eks? Eller ny Svinesundsbro? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Er det kommert nye kart etterhvert? Ny E6 fra Akershus til Råde f. eks? Eller ny Svinesundsbro? https://www.medionshop.co.uk/ Der finner du kartoppdateringer hvis du leter litt. Lenke til kommentar
skla Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Er det kommert nye kart etterhvert? Ny E6 fra Akershus til Råde f. eks? Eller ny Svinesundsbro? https://www.medionshop.co.uk/ Der finner du kartoppdateringer hvis du leter litt. https://www.medionshop.co.uk/ Der finner du kartoppdateringer hvis du leter litt. Tja... det eneste jeg fant, var kartene av versjon 4. Jeg mistenker at jeg har disse fra før... (Navigator 4,4). Tar ikke sjansen på bestilling. Håper at en eller annen forteller videre om de har fått inn Svinesundsbrua på en eller annen oppgradering. (Oppgradering burde vært lagt gratis hver mnd på nettet, synes jeg...) Lenke til kommentar
skla Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 Jeg hopper litt rundt på flere fora og spør om hjelp. Jeg har kjøpt MMC-brikke på 1GB hos Komplett.no (anbefalt et eller annet sted). Medion-kortet har to rekker m. kontakter, mens den nye har én rad. Vet ikke om det har så mye å si. Brikka blir akseptert av Medion - og kan brukes til overføringer av kart, f.eks. Men den harde hverdag dukker opp etter hard tilbakestilling m ON/OFF: Da får jeg melding om at installasjonsfiler mangler. Når jeg titter etter på PC'n, har Medion sikkert en eller annen "Bios" som legger inn en rekke mapper (hvor jeg bl.a. finner mine nyinnlagte kart). Jeg har forsøkt å få litt hjelp av Active-sync, men er egentlig helt novise her. Så: Er brikka ubrukelig? Kan noen dele kunnskap her? Takknemlig for punktvis/forståelig veiledning! På forhånd takk! Lenke til kommentar
TommyL Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 Jeg hopper litt rundt på flere fora og spør om hjelp. Jeg har kjøpt MMC-brikke på 1GB hos Komplett.no (anbefalt et eller annet sted). Medion-kortet har to rekker m. kontakter, mens den nye har én rad. Vet ikke om det har så mye å si. Brikka blir akseptert av Medion - og kan brukes til overføringer av kart, f.eks. Men den harde hverdag dukker opp etter hard tilbakestilling m ON/OFF: Da får jeg melding om at installasjonsfiler mangler. Når jeg titter etter på PC'n, har Medion sikkert en eller annen "Bios" som legger inn en rekke mapper (hvor jeg bl.a. finner mine nyinnlagte kart). Jeg har forsøkt å få litt hjelp av Active-sync, men er egentlig helt novise her. Så: Er brikka ubrukelig? Kan noen dele kunnskap her? Takknemlig for punktvis/forståelig veiledning! På forhånd takk! På original minnekortet ligger det noen installasjonsfiler (er det .CAB filer tro) i tillegg til kart. Legg disse inn på det nye kortet ditt, ta en hard reset, så skal det installeres. Tror jeg. Lenke til kommentar
skla Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 :!: Du har så rett! Takker og bukker! Jeg fant noen autoruns og pakkede filer som skulle ligge sammen m kartene. I skrivende stund slippes jeg nå inn må Medion igjen. Nok en gang: TAKK! :!: Lenke til kommentar
skla Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Har lest om TomTom og lastet ned en versjon 5. Den er pakket og har mange rare filer. Men hva gjør man i forhold til Medion? Skal zip-fila pakkes ut før evt innlegging, eller pakker jeg den ut i et eller annet dir. i Medion? Lenke til kommentar
voluz Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Har lest om TomTom og lastet ned en versjon 5. Den er pakket og har mange rare filer. Men hva gjør man i forhold til Medion? Skal zip-fila pakkes ut før evt innlegging, eller pakker jeg den ut i et eller annet dir. i Medion? Unzip pakken. Koble til Medion til PC med USB. Start Setup.exe-fila på PC'en og installasjonen er i gang. Da er det bare å følge instruksjonene på PC og Medion. Har du ikke Setup.exe har du feil pakke. Mange som ikke funker mot Medion. Lenke til kommentar
Bimmelom Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Er sikkert grei den. Kanskje spyttet i litt mer? Min far har en Garmin Ique. Vi hadde den med oss til Spania. Og den funket utrolig bra. Kjørte fra Orihuela-Costa til Terra-Mitica. Den regnet ut ca hvor lang tid vi brukte til stedet, og det stemte faktisk på blunket. Koster dog litt mer. Lenke til kommentar
skla Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 (endret) Nei, ingen setup.exe å se. Bare start.exe (røde hender...)og en som heter autorun.exe (som ikke kan kjøres) Men er egentlig kartene til TomTom mere oppgradert, egentlig? Vet ikke riktig hvor mye energi jeg skal bruke på forsøket. Har 1/2 gb (ekstrabrikke) som kunne vært brukt til dette, men egentlig trenger jeg den til Frankrike, Spania/Portugal og Italia. De andre ligger på hovedbrikka på 1 gb. Endret 11. august 2005 av skla Lenke til kommentar
voluz Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Nei, ingen setup.exe å se. Bare start.exe (røde hender...)og en som heter autorun.exe (som ikke kan kjøres) Men er egentlig kartene til TomTom mere oppgradert, egentlig? Vet ikke riktig hvor mye energi jeg skal bruke på forsøket. Har 1/2 gb (ekstrabrikke) som kunne vært brukt til dette, men egentlig trenger jeg den til Frankrike, Spania/Portugal og Italia. De andre ligger på hovedbrikka på 1 gb. Har ikke merket noen forskjell på kartene fra Navigator til TomTom, men synes brukeropplevelsen er bedre med TomTom. Har du Start.exe og/eller Autorun.exe så har du dessverre feil pakke. Den pakken du skal ha må inneholde Setup.exe. Lenke til kommentar
skla Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Jeg får lete litt til, kanskje.... Takk i alle fall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå