Jannis-15 Skrevet 24. juli 2002 Del Skrevet 24. juli 2002 Hei! er dette en brukbar start på hjemmesiden min? det er den første jeg lager, så jeg vet ikke helt hva som kunne blitt fint å ha med... http://home.no.net/pcdude/ Takk Lenke til kommentar
iron_knuckle Skrevet 24. juli 2002 Del Skrevet 24. juli 2002 Litt primitivt. Prøv å lage siden din i frames og noen flere sider. Hmmm... ser du har brukt Microsoft FrontPage 4.0 ville ikke ha vrukt det om jeg var deg. det lager masse unødvendige koder. Men verst av alt ingen ting blir som du vill ha det. Bruker selv Adobe pagemill et urgamet program i dag men faktisk ganske bra til vanlig html. Lenke til kommentar
EC Skrevet 24. juli 2002 Del Skrevet 24. juli 2002 Én ting: frames er definitivt UT! Sats på å lære deg f.eks. litt PHP for så å bruke PHP's include - funksjon. :wink: Men bruk gjerne frames sånn til å begynne med. Ta en titt på mine sider (se link i signatur), så får du kanskje noen idéer. Mvh. yummy. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 25. juli 2002 Del Skrevet 25. juli 2002 Ikke midtstill teksten på den måten. Det er grusomt å lese Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 25. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2002 lettere å lese nå? Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 25. juli 2002 Del Skrevet 25. juli 2002 Mye lettere :smile: Og om jeg kan komme med en anbefaling til så var det å bruke Arial eller verdana som font. Disse er noen av de mest lettleste fontene både på skjerm og papir. Og kanskje en litt mindre skrikende bakgrunnsfarge, gjerne samme fargen men noe tonet ned om du skjønner. Men det er bare en personlig smaksak :smile: Lenke til kommentar
maxmhz Skrevet 31. juli 2002 Del Skrevet 31. juli 2002 Mer innhold er da ikkje å forakte, og fyldige menyer rundt. Sida er kansje litt simpel, lag sida i Tabeller (eller frames, men eg hater frames). Lenke til kommentar
Olsenhower Skrevet 31. juli 2002 Del Skrevet 31. juli 2002 Tja, den er iallefall hundre ganger bedre enn min :smile: Men nå har jeg ikke lagt så mye arbeid ned i den heller.. Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 31. juli 2002 Del Skrevet 31. juli 2002 Bilder som bakgrunn er sjelden god idé. Gjør det ENKELT. For all del. Ikke sleng på masse skit. Se min hjemmeside: http://www.twodeadducks.net/minipuz/ Lenke til kommentar
einarjh Skrevet 7. august 2002 Del Skrevet 7. august 2002 Her er det absolutt rom for forbedringer. Ta det yummi sier med en klype salt, etter det jeg ser er det enda en stund før du bør våge deg ut på php-koding. (Jeg har ikke turt å se på det selv enda :smile: ) Bakgrunnen kunne med hell erstattes med en anonym farge. Den der minner meg litt om skrivebordsbakgrunnen på pappa-pc'er. Og treff-teller går med nød hvis du bare har den på hovedsiden (for eksempel der du velger mellom engelsk eller norsk versjon). Til sist vil jeg råde deg til å være forsiktig med å legge ut programvare du ikke har laget selv for nedlastning fra dine egne sider. Ta heller og link til f.eks. WinAmp's egne sider. Mye tryggere :smile: Lenke til kommentar
BBC Skrevet 7. august 2002 Del Skrevet 7. august 2002 Synes det blir litt for mye til venstre. Lær deg CSS og sett en padding slik at du får en ramme med litt tomrom rundt kanten. Lenke til kommentar
SirAnderz Skrevet 5. oktober 2002 Del Skrevet 5. oktober 2002 du burde nukk lære deg litt mer før du setter igang noe.. Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 Kanskje en bakgrunnn som ikke er windows sin? lær deg litt css slik at du kan enkelt gjøre stilforandringer på tekst og mer. http://www.w3schools.com/default.asp en god link som jeg selv bruker omtrent hele tiden. Start med å lese litt css så har du peiling på det når du kommer til html og du slipper unna med mye koding. Du kan også godt lese på Xhtml som bare er html med strengere tagger. Litt flere regler på hvordan tagger skal være m.m. Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 6. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2002 takker for linken! :smile: men jeg er desverre ikke så god i engelsk, du vet ikke om en nettside/program som kan oversette det til norsk for meg? Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 vet desverre ikke om oversettelse fra engelsk til norsk. http://babel.altavista.com/tr denne linken hjelper deg med andre språk til engelsk, men ikke til norsk. Du får søke etter norske html sider eller kjøp deg ei bok. Html er ikke så vanskelig når du får grunnstammen i et html dokument inn så er det bare å se hva de ulike taggene gjør. en god ordbok er alltid fint å ha og du blir ikke flinkere i engelsk av å ikke lese engelsk. Stå på så blir det helt sikkert bra etter hvert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå