endrebjo Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 (endret) Jeg stikker til byen nå og skal ha med meg et Dream Theater-album hjem igjen. Greier dere da på kort tid å bli enig om hvilket av deres album som er det beste (vil ikke ha live-album)? Endret 24. juni 2005 av endrebjorsvik89 Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 (endret) Jeg synes Six Degrees of Inner Turbulance er det beste... (Tror TLZ er enig med meg.) Det har alt. Flotte tekster, hypre soloer, masse trøkk og deilige overganger... Edit: Har ikke hørt de to nyeste da.. (Octavarium og Train of Thought) Endret 24. juni 2005 av H4ngm4N Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 Jeg synes Awake er det DESIDERT beste albumet. De andre kommer ikke i nærheten. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 24. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2005 Six degrees... eller Awake da. Hvilket av dem er aller best? Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 Hihi... TLZ er på min side (sier vi) så da er det to mot en.. Men i de fleste platesjapper kan du jo ta med deg noen cd'er til disken og spørre om å få høre på dem... Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 24. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2005 Men i de fleste platesjapper kan du jo ta med deg noen cd'er til disken og spørre om å få høre på dem... Ja, men det er litt teit å komme til disken med 6-7 plater av samme gruppen da. Jeg hører selvfølgelig gjennom det jeg kjøper. Må bare snurpe inn valgmulighetene først. Lenke til kommentar
andesam Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 Jeg har hørt_masse_ på Train of Thought albummet. Jeg syntes det er herlig :love. Har egentlig ikke hørt noe særlig på noen av de andre albummene.. må kanskje gjøre det Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 Konklusjon: Ta med deg Train of Thought, Six Degrees of Inner Turbulance of Awake til disken... Kun tre skiver, det er ikke mye... Har selv tatt med 6-7 en gang, men da var det umåtelig tomt der også da... Lenke til kommentar
EskildO Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 Six Degrees eller Metropolis pt.2: Scenes from a memory. Begge er helt syke spør du meg. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 (endret) Whey, øy, nei! Scenes From A Memory er best, leder knepent mot Images And Words. Dei 2 desidert beste albuma IMO. SDOIT blir for mekanisk for min smak, og ToT kan jo rett og slett ikkje måle seg med SFAM og IAW, Awake og resten av klassikarane. Endret 24. juni 2005 av Satrucci_ Lenke til kommentar
Hetfield^^ Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 Syns Images & Words er klart best Lenke til kommentar
amarios Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 A Change of Seasons er genialt! Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 Whey, øy, nei!Scenes From A Memory er best, leder knepent mot Images And Words. Dei 2 desidert beste albuma IMO. SDOIT blir for mekanisk for min smak, og ToT kan jo rett og slett ikkje måle seg med SFAM og IAW, Awake og resten av klassikarane. Bytt om på rekkefølgen på sfam og iaw, så er jeg enig Lenke til kommentar
PelsJakob Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 Hvilket album man foretrekker, avhenger vel av hva slags musikksmak man har. Ett Dream Theater-album kan være svært forskjellig fra et annet. Min favoritt er Metropolis Part 2: Scenes From A Memory, men jeg anbefaler heller at du lytter til noen låter på Dream Theaters nettsider og finner ut hva slags låter du liker best. Da blir det lettere å anbefale et album. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 24. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2005 (endret) De hadde veldig få album inne, så jeg landet på Metropolis pt 2: Scenes From A Memory og Train of Thought (greide ikke å bestemme meg, så det ble to). (De hadde ikke Awake eller Six degrees... inne. ) Endret 24. juni 2005 av endrebjorsvik89 Lenke til kommentar
kristopher Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 Scenes of a Memory er desidert best Lenke til kommentar
kaiern Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 Images and Words er min favoritt. Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 A Change of Seasons er genialt! Der har du min stemme også, bedre musikalsk sammensettning skal du lete lenge etter:) Lenke til kommentar
riktig Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 Scenes from a memory er øverst her i gården, etterfulgt av Images and words. Men nå er jeg faktisk i tvil da jeg mener at Octavarium er en av de beste skivene de har gitt ut. Det er ikke "essensiell" DT, men en fantastisk skive. Jeg anbefaler de to første jeg nevnte, de er vel det man kan kalle essensiell Dream Theater. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå