regne Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 hei trenger fortsatt hjelp til å fine et godt nok pek og skyt kamera. Da jeg har både speilrefleks og mellomformat fra før så er dette med manuelle instillinger ikke så viktig for meg. Selv om det ville vært greit å kunne justere blenderen opp og ned ved noen enkle grep. jeg har noen ønsker angående kameraet: Det skal være lite(gå rett ned i lomma), gi gode bilder( optikk farger oppløsning) og være raskt. trenger noen råd her. har vært innom en del butikker, men finner som regel ut at det ikke er noen som faktisk vet noe om kameraene. alle kan lese seg til spesifikasjonene, men hvordan blir reultatet er det få som kan si noe om. på forhånd takk Lenke til kommentar
Ib Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 (endret) Canon Ixus 700 og Sandisk Ultra II 1Gb skulle komme på like under 5 lapper, og også med veske, og går i skjortelomma. I hvertfall helt til du bøyer deg fremover... Edit: typos Endret 24. juni 2005 av Ib Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 Eventuelt Nikon Coolpix 7900 med samme minnekort og veske. Kan bli et par hundrelapper billigere også. Minst like god bildekvalitet, bedre batterikapasitet, like raskt, like enkelt, flere nyttige funksjoner (anti-røde øyne som virker, opplysning av mørke partier i bildene, stiller automatisk fokus på ansikt om du ønsker det) og i mine øyne mer stilig og bedre å holde. Det blir ørlite større, men er mye mindre enn det virker som på bilder. Men... trenger du virkelig 7 megapixler? Du kan se på Coolpix 5900 som er nøyaktig samme kamera som Coolpix 7900, bare med fem megapixler og ikke syv. Du ser ikke forskjellen før du kommer opp mot A3, og da er det uansett mer støy på et 7 megapixel kamera, slik at noe av det du tjener på 2 megapixler mer, rett og slett blir borte. Men 7 megapixelmodellen i svart er utrolig tøff da. Obs! Må ikke forveksles med de betydlig dårligere modellene Coolpix 5600 og Coolpix 7600. Søk etter Coolpix 5900 og Coolpix 7900 her på forumet, så finner du mange anbefalinger. Det beste kjøpet i denne klassen av små kompaktkamera. Lenke til kommentar
Manskow Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 Det skal være lite(gå rett ned i lomma), gi gode bilder( optikk farger oppløsning) og være raskt. Nå er jeg sikkert i kverulanthjørnet, men er ikke egentlig "gi gode bilder" en unødvendig opplysning? Det er vel i klassen med "det skal være et kamera". Jeg har til gode å se noen skrive at "det trenger ikke ta gode bilder".... Ellers har Afseth rett ang. størrelsen på Coolpixene. Jeg syntes også det så noe stort og klumpete ut på bilder, men da jeg fikk klemme på et i fotosjappa, var det faktisk knøttlite. Et svært stilig kamera i kompaktklassen. Har ikke erfaring selv med Coolpixene, men er iallfall ikke altfor imponert over Ixus'enes bilder. Lenke til kommentar
regne Skrevet 27. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2005 Jeg ser poenget ditt manskow. Da jeg skrev gode bilder og poengterte farger, oppløsning og opptikk var det for å få tips om et kamera som gir best mulig kvalitet på sluttresultatet. Om bildene blir gode er strengt tatt opp til fotografen. Jeg får gå å ta en titt til på Coolpixene. Ulempen med dem er at de virker litt "klompete". Blir kanskje litt vanskelig å ha i bukselomme uten at det ser ut som om du har alt du eier og har i lomma. Har snusa litt på sony T7.hva har dere å si til det? Hvordan blir bildene tatt med det? Lenke til kommentar
Manskow Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 (endret) eg får gå å ta en titt til på Coolpixene. Ulempen med dem er at de virker litt "klompete". Blir kanskje litt vanskelig å ha i bukselomme uten at det ser ut som om du har alt du eier og har i lomma. Jeg har sant å si aldri helt skjønt greia med å stappe et så fint apparat som et digitalkamera ned i en trang bukselomme. Mange har ofte mye annet smårusk der, som nøkler, mynter osv., og da er det ikke mange rundene i lomma før kameraet begynner å bli mindre pent. Husk at ting som LCD-skjermen lett blir ripete og stygg og blir da raskt lite pen å se på. Knapper er en annen ting man lett kan operere ubevisst når det ligger klemt i lomma. Så hvis man først skal ha et lite og snertent kamera (Coolpixene Afseth pleier å anbefale er myyye mindre enn det ser ut på bilder, forresten), ville jeg spandert en like liten og snerten veske som har beltefeste. Iallfall vi gutta har ofte snakkebeinet (mobilen) i en slik veske, og da kan jo likegodt den andre hofta bære et lite kamera, godt beskyttet? Endret 27. juni 2005 av manskow Lenke til kommentar
Carlos Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 Sony T7 er lige testet her på siden, men heller ikke dette kamera ville jeg putte i en bukselomme, især ikke med så stor en skærm der meget let kan gå i stykker ved bare et lille tryk. Jeg giver Manskow så umådeligt ret: Hvorfor behandle sit nye, dyre kamera som om det havde kostet 3 kr i stedet for 3000 kr.? Lenke til kommentar
regne Skrevet 30. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2005 Grunnen til at jeg vil ha et kamera som går i lomma er at det er nettop det som skiller mellom det å ta med seg kameraet når jeg feks går tur med bikkja eller ikke. om kameraet da skulle få seg noen riper gjør ikke så veldig mye bare inmaten klarer seg. Værre er det om, dette er nok svært lite sansynlig, kameraet skulle begynne å slette bilder.... Et kamera som er lite nok kan man også ha en veske på samtidig som det blir plass til det i lomma. Men det er nå ikke størrelsen som er det viktigste. Legger mer vekt på billedkvalitet og hurtighet. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Problemet er ikke riper. Problemet er optikk og skjerm som kan gå i stykker ved det minste støt. Problemet er at kameraet er veldig utsatt for fuktighet. Bare ha det i tankene når du velger om du vil ha med veske eller ikke. Lenke til kommentar
Manskow Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Det jeg prøvde å si var at det er forskjell på en litt stor skulderveske til mellomstørrelsekamera og en knøttliten veske til flate kamera som sagt har beltefeste. Iallfall for oss gutta, klarer man mobilen i beltet bør man klare kameraveska også. Kamera i bukselomma er regelrett voldtekt av apparatet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå