bergangster Skrevet 24. juli 2002 Del Skrevet 24. juli 2002 Tenker på å kjøpe meg ny pc, og har foreløpig kommet frem (hovedsaklig gjennom hardware.no sine anbefalinger) til denne konfigurasjonen: Asus A7V333 RAID, VIAKT333 chipsett (m/firewire) AMD Athlon XP 2000+ 2 stk Western Digital Caviar SE 7200 RPM 80 GB Apacer Memory 512MB PC-333 DDR PC2700 Orginal Chieftec DA-01W ATX Full tower Logitech Cordless Desktop Optical Creative SoundBlaster Audigy Player Skjerm Hyundai ImageQuest L70A Plextor 24/10/40 (eneste jeg har fra før...) Så lurte jeg på hvilket skjermkort jeg skal kjøpe. Leste at Gainwards GeForce4 4200 Ti-kortet kanskje er noe for meg, da jeg ikke er noen hardbarka spiller, men har tenkt å bruke pc'en som et slags entertainment-senter. Det innebærer antageligvis en del filmer o.l. som skal ses på TV, holder det da med det kortet, eller bør jeg kjøpe et mpeg-kort i tillegg? Et annen problem er at forsterkeren min ikke har innebygget dolby digital-dekoder, og jeg må derfor ha 6 (3?) utganger fra lydkortet. Funker da Audigy Player? Noen innspill på oppsettet forøvrig? Lenke til kommentar
Mr_Dillon Skrevet 24. juli 2002 Del Skrevet 24. juli 2002 Høres bra ut, men bytt ut Gainward kortet med Aopen sitt http://www.psdata.no/product.asp?id=&sku=G...ermkort+%2F+AGP Andy Lenke til kommentar
bergangster Skrevet 24. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2002 Den 2002-07-24 17:01, Mr_Dillon skrev: Høres bra ut, men bytt ut Gainward kortet med Aopen sitt http://www.psdata.no/product.asp?id=&sku=G...ermkort+%2F+AGP Hvorfor det? Og det er ikke nødvendig av meg å gå til 4400 el 4600? Lenke til kommentar
Mr_Dillon Skrevet 24. juli 2002 Del Skrevet 24. juli 2002 Gainward kortet er dyrere og kjent for å støye mere. Aopen kortet kommer med alle kablene du trenger, Gainward er jeg faktisk ikke sikker på... Men det er jo selvsagt bare et forslag :smile: Ser ikke noe poeng i å gå for Ti4400/4600. Skulle du vurdere noe annet måtte det være ATI pga video kvalitet (DVD avspilling etc.) Andy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå