gunlovin Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 (endret) Jeg har nettopp satt sammen følgende pc: Amd Athlon64 3000+ msi k8n neo 4 F seagate barracuda 200gb sata ozc dual channel pc3200 cl 2-2-2-5 platinum edition rev-2 2x512MB Pov 6800Gt pci-express Aspire 550W psu Alle delene ser ut til å fungere. Har installert xp professional, men får kun startet maskinen i safemode. Hk har oppdaget sata-disken, men jeg har ikke klart å oppdatere sata-driverne som fulgte med hk (kjører altså en litt eldre versjon enn den som følger med hk). Jeg har ikke floppy-drive, men har forsøkt å kopiere driverne til cd og oppgradere derfra, men det går altså ikke. Jeg vet jo heller ikke om det er sata-drivere som er problemet. Jeg har ennå ikke installert skjermkort-drivere og andre medfølgende drivere til systemet nettopp fordi jeg kun får startet maskinen i safemode. Jeg kan jo installere dem, men sannsynligheten for at noe er galt er stor, og det blir sikkert bare dobbelt arbeid dersom jeg installerer dem i safemode. Jeg har prøvd å kjøre en repair av windows xp, men det hjelper ikke. Pc'n vil kun starte i safemode. Jeg har også forsøkt å reinstallere, men får samme problem. Noen kloke hoder? Edit: la til psu i listen Endret 25. juni 2005 av gunlovin Lenke til kommentar
gunlovin Skrevet 24. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2005 Ingen som har noen idéer? Lenke til kommentar
gunlovin Skrevet 24. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2005 jeg sitter her med en rykende fersk utgave av BF2, men får ikke startet windows. Please? Lenke til kommentar
gunlovin Skrevet 24. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2005 nå har jeg prøvd å reinstallere windows xp, har kjørt memtest86 uten feilmeldinger, men får altså ikke startet i annet enn safemode. Ingen som har forslag på hva som er feil? kan det være hardware-relatert? Kanskje hovedkortet? Anyone? Lenke til kommentar
grevsoda Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 Dersom du starter i safe mode med netverk, får du internett... Trykk start, run, og skriv eventvwr....kan hende oppstarts feilen blir registrert der. er link til windows hjlepe forum med "ditt " problem Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 Tror noen skal friske opp på retningslinje-kunnskapene sine, spesielt den delen som omhandler bumping. Stenges. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg