Gå til innhold

Oppgradering av min PC.

Anbefalte innlegg

Jeg skal oppgradere PC'n, da jeg av en eller merkelig grunn har fått et plassproblem.... :whistle:

Har litt med DV og gjøre.......

Har skaffet meg en ny Samsung 160Gb HDD IDE og NEC3540A.

Har lett litt rundt på forum uten å finne en guide som passer helt til meg.

Er litt fersk, og her er det jeg vil:

Skal legge inn ny (ekstra) HDD på 160Gb. Regner med denne skal jumpes til SLAVE. Hvordan jeg fysisk skal klare å sette den inn klarer jeg nok, men hvis det finnes guider.... :blush:

Jeg har da 2 ekstra 3,5" ledig i front på kabinett klar til å sette inn DVD brenneren.

Enkleste måten er jo å fjerne CDbrenner og sette inn DVDbrenner med samme settings :roll:

Er det noe poeng i å fjerne/erstatte CD brenner så lenge jeg er fornøyd med denne? Hvordan blir isåfall oppsettet?

Så kommer problemet med XP. Jeg vil formatere C: som jeg har plassert XP på. Er det GHOST som er tingen da? Jeg formaterte PC'n til guttungen for en stund siden, og fikk endel problemer med at det fulgte med en OEM XP versjon. Da den XP skulle inn i PC'n ble det litt krøll siden det produktet allerede var registrert! Fikset dette problemet på en annen måte...

Håper noen kan hjelpe. Det ble vel ikke for mye? :dribble:

Stylus

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den nye harddisken skal du stille jumperen på enten slave eller cable select. Prøv gjerne begge deler. Hvis det ikke funker med den ene (Dette merker du fort. BIOS vil ike finne Harddisk) så prøver du den andre. Hvis ingen av delene funker så kan du jo prøve master...

Så er det bare å pakke disken inn i en ledig 3,5" plass. Skru den fast der. Koble til strøm og IDE-kabel. Good to go.

Du kan liksågodt fjerne den gamle CD-brenneren. Da stiller du den nye DVD brenneren på samme settings jah.

Hvis du vil ta vare på CD-brenneren, tar du denne ut og stiller den på slave. Så stiller du DVD brenner på master. Evnt. begge på cable select. Så kobler du inn strømkabler og IDE kabel til begge enhetene.

Når det gjelder ghost er jeg ikke sikker på hva du bør gjøre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...